Govor

Hvala lepa za besedo. V dopoldanskem delu ni bilo možno odgovoriti ministru, ki se je na nek način razhudil na tisto kar smo sprejeli kot predlog slepa. Mi smo sprejeli, da Vlada pisno da poročilo oziroma dopolni svoje gradivo in tukaj nimamo kaj drugega ugotoviti kot da to ni narejeno in tudi do tega nadaljevanja seje to ni narejeno, ker smo že v razpravi povedali, da se samo z ustnimi informacijami predlagatelja ne strinjamo in nas to ne zadovolji, ker dokumenti ostanejo, besede pa gredo. Tudi če ministrstvo o čem ne more poročati tudi to lahko pisno sporoči, ampak gradivo bi pa moralo biti v vsakem primeru. Mislim, da je neprimerno, da se potem razvije polemika, da češ kaj mi to zahtevano in tako naprej. Zdaj, če stvar zelo poenostavim SDH upravlja z večjim premoženjem kot predsednik Vlade z vsemi ministri skupaj. Proračun države, Vlade z ministrstvi vred je približno 10 milijard, vrednost državnega premoženja, s katerim upravlja SDH odmaknjeno od oči javnosti in politike, tako se večkrat reče, je približno 12 milijard evrov. Postopek je pa popolnoma deplasiran, tam imamo hearinge in za predsednike in za ministre, v tem primeru pa niti do elementarnih pisnih podatkov ne moreš priti. To je problem. In potem se stvari dogajajo kot se dogajajo, odgovoren ni nihče, na koncu prodaje premoženja gredo na način kot gredo, tam se pa sprašujete na sejah Državnega zbora kje bomo denar vzeli vsi, vsi ostali,ki niste v SDS, SNS in NSi v opoziciji, vsi to sprašujete kje bom denar vzeli. Tam se zapravlja denar s prodajo državnega premoženja, veliko se ga je zapravilo, ampak odgovoren za to ni popolnoma nihče, popolnoma nihče. Samo v Ljubljanski banki je izginilo za dva proračuna ZZS, dva letna proračuna ZZS zdravstvene zavarovalnice Republike Slovenije. tukaj je bilo izvedenih bančnih dokapitalizacij. Zdaj pa izračunajte koliko je to storitev ali pa za en in pol blagajne ZPIZ je šlo denarja samo tam. tukaj, ko imamo predlog pa ste ga sposobni zelo / nerazumljivo/ obravnavati, kadrovski predlog imamo na mizi, ne zahteva se nobenih podatkov, nobenih dopolnilnih obrazložitev, nobenih kriterijev in tako naprej. Danes pa cel dan poslušamo kje bomo vzeli in ni denarja in ne predlagate kje bomo vzeli. V ta sistem bančni ključno in tudi zdaj se je zmetalo veliko denarja. Izguba pri prodaji NLB, bom rekel, oportunitetna od lani do letos je približno 400 milijonov evrov. Lahko pove tudi minister, da je približno to tako. Samo razlike v nastavljeni ceni za delnico lani in letos ali če damo še nazaj je razlika še bistveno večja. Podobno bo pri Telekomu, podobno pri vseh ostalih zgodbah, ki bodo prišle na dnevni red. ampak največji problem je, ko tudi z glasovanjem tudi z vašo pomočjo, za kar se vam zahvaljujem, izglasujemo neko zahtevo za dopolnitev podatkov in obrazložitev in tega ni. To je pa največji problem in samo sprašujemo se lahko zakaj tega ni, kaj je razlog, da ni pisnih podatkov in dopolnitev. Rad bi enostavno en pošten odgovor in tudi eno pošteno ravnanje koalicije. Zdaj, če je nekaj na mandatno-volilni komisiji ali Državnem zboru ali kateremkoli drugem delovnem telesu Državnega zbora izglasujemo, potem je dolžnost tistega, ki predseduje ali naj bo to predsednik mandatne komisije ali predsednik EU odbora ali kogarkoli, da poskrbi, da se seja začne takrat, ko je ustrezno gradivo na mizi, nič prej in nič mimo. To je minimalni standard. In glejte kar zadeva našo poslansko skupino bomo pri teh zadevah vztrajali, če se nekaj izglasuje je treba to izpolniti, če se ne more se pa poroča, da se ne more. Hvala lepa.