Spoštovana predsednica, ponovno hvala za besedo.
Zakon o finančni upravi, ki je določil podlago za ustanovitev združenega organa Finančne uprave Republike Slovenije, njegovo delovanje, organizacijo, naloge in pooblastila, je bil sprejet že v letu 2014. S tem predlogom zakona se odpravlja odstop od sistemske ureditve, ki je bila sprejeta z novelo v začetku tega leta in se nanaša na imenovanje direktorjev finančnih uradov, način odločanja, tukaj mislim na kolegijsko odločanje, ukrepe v zvezi s položajem inšpektorjev, s katerimi se posega v njihovo samostojnost dela, torej dodelitev posameznega postopka drugemu inšpektorju, vodenje in odločanje in odvzem pooblastil inšpektorju. Predlagamo način, ki zagotavlja enotnost oziroma enak položaj direktorjev finančnih uradov s primerljivimi položaji drugih javnih uslužbencev, vodij notranjih organizacijskih enot. Vzpostavlja se enak način odločanja finančne uprave kot to velja za druge upravne organe in zasleduje se tudi primerljivo ureditev položaja davčnih inšpektorjev kot velja za inšpektorje v drugih, na drugih področjih in zagotovitev njihovega samostojnega in neodvisnega izvajanja postopkov davčnih nadzorov ter s tem preprečitev morebitnih arbitrarnih posegov s strani predstojnika organa. Poleg ukrepov, ki so namenjeni vzpostavitvi sistemske ureditve na področju delovanja finančne uprave, so predlagani še ukrepi za izboljšanje učinkovitosti delovanja finančne uprave. Temu so namenjene spremembe ureditve finančne preiskave, pri čemer pa se s predlogom ne vzpostavlja nobena nova možnost za finančno preiskavo. Izpostaviti je treba tudi novo pooblastilo, uporabo tehničnih pripomočkov za pridobivanje podatkov o položaju in gibanju blaga. Cilj namestitve tovrstnih sledilnih naprav je, da se odkrijejo na primer nezakonite proizvodnje trošarinskih izdelkov, ki s svojim delovanjem škodujejo državnemu proračunu. Potrebnosti nujno zakonske urejenosti uporabe geolokacijskih naprav se kaže tudi zaradi pomembnosti zaprosil, ki jih dobiva finančna uprava v okviru mednarodnega sodelovanja in izmenjave informacij, saj druge finančne uprave te rešitve že uporabljajo. Uporaba sadilnih naprav za opravljanje nalog finančne preiskave je ukrep le, kadar končne lokacije tovornega vozila ni mogoče učinkovito ugotoviti z drugimi pooblastili. S predlogom zakona se določa tudi pravna podlaga za uporabo pooblastila za ugotavljanje namenske uporabe označenih energentov za pogon kmetijske in gozdarske mehanizacije ter vozil, prirejenih za prevoz čebeljih panjev, to je povezano z novelo zakona o trošarinah, ki na novo določa pravico do nakupa davčno označenega goriva za pogon kmetijske in gozdarske mehanizacije in vozil, prirejenih za prevoz čebeljih panjev. Ta rešitev, ki ste jo že potrdili v tem Državnem zboru, omogoča prej navedenim, da lahko gorivo pridobijo pod ugodnejšimi pogoji, je pa res, da gre za označeno gorivo, za to, da bo možno tudi spremljati, da se uporablja za tiste namene, kar je bilo tudi predvideno. S spremembami, ki imajo namen izboljšati uspešnost, učinkovitost in preglednost delovanja finančne uprave, se zagotavlja pravna
varnost strank, ki so udeležene v postopkih, ki jih vodi finančna uprava. Rešitve v predlogu zakona ne bodo povzročile finančnih posledic za državni proračun in druga javna finančna sredstva.
Spoštovane poslanke in poslanci, Vlada predlaga, da predlog zakona podprete. Sva pa tukaj s sodelavko na razpolago tudi za vsa morebitna dodatna pojasnila.
Hvala.