Hvala. Spoštovane poslanke, spoštovani poslanci!
Predlog Poročila o izvajanju resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za leto 2021 je pripravila medresorska delovna skupina za spremljanje in izvajanje resolucije na podlagi poročila resornih ministrstev in drugih subjektov, ki so nosilci posameznih ukrepov in aktivnosti. Vlada je poročilo obravnavala oktobra in ga po obravnavi ter sprejemu posredovala v nadaljnjo obravnavo Državnemu zboru. Žal je v letu 2021 na slovenskih cestah umrlo 114 udeležencev cestnega prometa oziroma kar 34 več kot v lanskem primerjalnem(nadaljevanje obdobju, kar pomeni povečanje za 43 %. Število umrlih je tako v letu 2021 največje v zadnjih petih letih. Na poslabšanje prometne varnosti je v letu 2021 Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa opozarjala vse leto. Izpostavila je, da bo ponovno povečanje prometa kot posledica sproščanja ukrepov za zajezitev pandemije lahko pripeljalo do poslabšanja stanja prometne varnosti, ne le na povečanje prometa. Opozoriti je treba tudi na psihosocialne posledice epidemije, kako te vplivajo na posameznika in se posledično odražajo v cestnem prometu, zato ne preseneča, da so se vozniški vzorci med pandemijo bistveno spremenili ter se žal pogosto odražajo tudi v bolj tveganem in neodgovornem vedenju v prometu. Splošna prednostna naloga veljavne strategije do leta 2030 je zagotoviti sistematičen, z najboljšimi praksami in z dokazi podprt pristop k varnosti v cestnem prometu v naslednjih letih ter zagotavljanje inovativnega izvajanja in upravljanja vseh ključnih področij, ki vplivajo na učinkovito izvajanje varnosti v cestnem prometu. S transformacijskim pristopom k politiki, praksi in upravljanju v cestnem prometu ter z inovativnim pristopom k partnerskem sodelovanju med vsemi deležniki prometne varnosti lahko do leta 2030 dosežemo ključno zmanjšanje števila smrtnih žrtev ter hudo telesno poškodovanih. Glede na vse politike, pristope in ukrepe pa se je potrebno zavedati, da je človek odločilni dejavnik za kar 93 % prometnih nesreč. Vsi, ki načrtujejo, gradijo, upravljajo in uporabljajo ceste in vozila, si delimo odgovornost za preprečevanje in zmanjševanje posledic trka, tisti, ki se pa po trku odzovejo, pa za lajšanje poškodb. Naj povem, da je v pripravi tudi nova resolucija, kjer bo upoštevana ta nova realnost in vse sodobne razsežnosti prometa. Naši ključni izzivi, ki jih bomo naslavljali, bodo alkohol, hitrost, uporaba mobilnih naprav med vožnjo, vključevanje novih vozil v prometni sistem ter zagotavljanje ustrezne usposobljenosti in kompetenc vseh udeležencev v prometu. Nova resolucija bo predvidoma obravnavana na vladi in poslana državnemu zboru v začetku leta 2023. V obdobju letošnjega leta do skoraj do konca novembra je na slovenskih cestah žal preminulo še 86 ljudi. To sicer kaže na neko izboljšanje napram lanskim številkam, seveda pa s tem ne moremo biti zadovoljni. Na ministrstvu se zavedamo resnosti tega vprašanja in si bomo tudi naprej prizadevali za vse ukrepe, ki pomagajo te smrti preprečevati.
Hvala.