Hvala.
Odbor za delo, družino, socialne zadeve in invalide je na 7. nujni seji obravnaval Predlog zakona o začasnih ukrepih za omilitev posledic draginje za upravičence do otroškega dodatka, ki ga je Državnemu zboru predložila vlada s predlogom za obravnavo in sprejetje po nujnem postopku, ki ga je Kolegij predsednice potrdil. Predstavnik predlagatelja je uvodoma podal kratko obrazložitev predloga zakona in izpostavil, da se zaradi dviga cen vseh življenjskih potrebščin predlaga enkratni draginjski dodatek za vse prejemnike otroškega dodatka, ki se bo izplačal v mesecu novembru in decembru 2022 in v mesecu januarju 2023. Predstavnica Zakonodajno-pravne službe je posebej izpostavila pripombo iz mnenja, ki se nanaša na načelo enakosti pred zakonom in od zakonodajalca terja, da bistveno enake položaje ureja enako, razen če se za različno obravnavo enakih položajev obstajajo razumni in stvarni razlogi. Pri tem je bistvenega pomena obrazložitev in utemeljitev predlaganih rešitev oziroma na kakšen način se je določilo krog upravičencev. V zvezi z vloženimi amandmaji poslanskih skupin Svoboda, SD in Levica je pojasnila, da večinoma sledijo mnenju Zakonodajno-pravne službe. Odbor je prejel tudi mnenje Komisije Državnega sveta za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide, ki ga je na seji odbora predstavil njihov predstavnik. Komisija podpira predlagane rešitve in k vsebini predloga zakona nima pripomb.
Posebej pa je kot pozitivni element izpostavljen avtomatizem pri izplačilu draginjskega dodatka. V razpravi so članice in člani odbora pozdravili vse ukrepe, ki so dobri za prebivalce, še posebej pa obravnavani ukrep za pomoč otrokom. Nekateri so opozarjali, da ukrep ni dovolj dorečen in da je občutno prenizek, zato so predlagali amandma, s katerim so želeli omogočiti draginjski dodatek v dvakratnem znesku otroškega dodatka. Izpostavili so tudi mnenje Zakonodajno-pravne službe, ki je opozorila, da se je zaradi vsesplošne rasti cen poslabšal položaj vseh družin, ne samo najrevnejših. Upravičenci do draginjskega dodatka se prekrivajo z upravičenci do energetskega dodatka, deloma pa se prekriva tudi namen izplačila obeh dodatkov. Opozorili so, da nekatere družine najbrž ne bodo deležne pomoči iz naslova novega ukrepa, pri čemer pa je posebej prikrajšan delovno aktiven, srednji sloj, zaposleni, revni in prejemniki povprečne plače. Poudarili so, da je treba ločiti družinsko politiko od socialne politike in da noben otrok ne bi smel biti izpuščen iz novega ukrepa. Zagovorniki novega ukrepa so poudarjali, da bo nov ukrep skupaj z drugimi ublažil vpliv draginje tudi na otroke. Ob tem je bilo izpostavljeno, da se z amandmajem koalicijskih poslanskih skupin širi krog upravičencev in bodo do draginjskega dodatka upravičeni tudi rejniki. Pojasnili so še, da okoli 40 tisoč otrok živi pod pragom revščine. Ukrep, ki ga obravnavamo, pa zajema 330 tisoč prejemnikov otroškega dodatka in 625 rejencev. Kot pozitivno so izpostavili še avtomatizem pri izplačilu draginjskega dodatka, saj bo ta dodeljen po uradni dolžnosti. Opozorili so še, da že sedaj najrevnejša gospodinjstva prejemajo višje otroške dodatke. Najnižje delavske plače pa bi se morale zvišati in s podobno logiko bi morali pristopiti k izplačevanju dodatkov. Predstavnik predlagatelja je pojasnil še, da draginja ne prizadene vseh enako, prav tako je poudaril, da se s socialnimi transferji ne bi smeli spodbujati politike nizkih plač. Odbor je sprejel amandmaje koalicijskih poslanskih skupin in glasoval o vseh členih predloga zakona ter jih sprejel. Pripravljen je tudi dopolnjen, dopolnjen predlog zakona.
Hvala.