Govor

Davorin Kračun

Spoštovana gospa predsednica, spoštovani visoki zbor, spoštovane kolegice in kolegi, gospe in gospodje!

Glede na predlog, ki ga je Fiskalni svet že ocenil na podlagi gradiva Vlade Republike Slovenije z datumom 30. september, v dopolnjenem predlogu proračuna Republike Slovenije za leto 2024 ni sprememb na ravni skupnih prihodkov in odhodkov za leto 2024. S tem se ocena ustreznosti proračuna Republike Slovenije, ki jo je Fiskalni svet predložil Državnemu zboru in Vladi Republike Slovenije 14. oktobra, ne spreminja.

Ponovno želim opozoriti zlasti na eno od priporočil državam za pripravo proračunov, ki jih je izdala Evropska komisija in so skladna tudi z mnenjem Evropskega fiskalnega odbora. To se nanaša na rast tekoče porabe, ki naj bi zaostajala za oceno dolgoročne rasti gospodarskega potenciala, le tako fiskalna politika ne bi ustvarjala dodatnih inflacijskih pritiskov in tveganj za srednjeročno javnofinančno vzdržnost. To napotilo je še zlasti pomembno ob dejstvu, da se bo z letom 2024 po trenutno razpoložljivih informacijah končalo obdobje izjemnih okoliščin. Iz njega bo Slovenija izstopila z visoko ravnjo tekočih izdatkov, ki bo posledica v zadnjem letu sprejetih diskrecijskih ukrepov in usklajevanja nekaterih proračunskih komponent z visoko inflacijo, kar bo neugodno vplivalo na položaj javnih financ. Kratkoročna tveganja za morebitno poslabšanje srednjeročne vzdržnosti javnega dolga - ta naj bi ob koncu leta 2024 znašal 70 % bruto domačega proizvoda in bi bil s tem višji kot pred krizo covid-19 - so po oceni Fiskalnega sveta razmeroma omejena. Vendar je potrebno opozoriti na tveganja za dolgoročno vzdržnost dolga, ki se stopnjujejo zlasti zaradi povečanih demografskih izzivov in potrebe po zelenem prehodu.

Hvala lepa.