Govor

Ja, sem mislila, da bo predlagatelj izredne seje obrazložil v bistvu zakaj to zahtevajo. Očitno ne. Jaz bi tukaj opozorila na nekaj zadev, no.

Prva zadeva je to, da se pod to Vlado oziroma to koalicijo sprejemajo nujni zakoni po tekočem traku, če lahko tako rečem, od 50 vloženih zakonov z njihove strani, vladne ali pa koalicije, je kar 31 zakonov bilo vloženih po nujnem postopku, to je 28 procentov, 14 po skrajšanem postopku in 5 po rednem. Jaz bi tu opozorila na 142. člen Poslovnika, kjer je zapisano, da kadar je sprejem zakona nujen zaradi interesov varnosti ali obrambe države ali zaradi odprave posledic naravnih nesreč ali za to, da se preprečujejo težko popravljive posledice za delovanje države, lahko Vlada predlaga sprejem zakona po nujnem postopku.

Glede na statistiko, ki sem jo povedala, se zdi, da smo v Sloveniji v izrednem stanju oziroma da so zakoni za nujni zaradi interesov varnosti, zaščite, obrambe države, da imamo odpravo posledic naravnih nesreč ali pa nepopravljive posledice za delovanje države, pri pregledu zakonov pa vidimo, da v bistvu, bom rekla, da niti eden, mogoče kakšen, eden, dva, da sta bila zaradi mogoče popravljivih, težko popravljivih posledic, pa še to zaradi direktiv Evropske unije, ki jih Slovenija, pač, je bilo potrebno uvesti. Vse ostalo, vse ostalo pa je izven tega člena, torej gre za nujne postopke, izrabo nujnih postopkov. In sedaj v nadaljevanju pa, ker gre za nujni postopek, je v bistvu izgovor, da v primeru, kadar gre za nujni postopek, se lahko ta rok za posvetovalni referendum iz 30 dni, torej skrajša na manj oziroma se lahko oziroma se ta rok niti ne upošteva. In tukaj pač opozarjam na to, da se uvaja praksa, da bodo vsi zakoni s strani Vlade vloženi po nujnem zakonu, in ko se bo predlagal posvetovalni referendum, se bo pač uveljavljalo to mnenje ZPS, ki je bilo dano glede na posvetovalni referendum Zakon o Vladi, da ne velja 30 dnevni rok. Potem bomo prišli v naslednjo fazo, ko boste iznajdli inovativno, ne vem, nekako, da ne bo več niti možno razpisati zakonodajnih referendumov.

Torej, hkrati pa naj opozorim na nekaj, da je bilo v prejšnjem mandatu vloženih 9 posvetovalnih referendumov s strani opozicije, 1 po nujnem, ki je bil po nujnem postopku, pa se ta določila niso uveljavljala. Pa se ta določila, da 30 dnevni rok ne velja, niso uveljavljala.

Zdaj pa se na vrat na nos, moram reči, ker se pač, ker pač koalicija želi ljudem, bom rekla, slabo s tem zakonom. Konec koncev se s tem Zakonom o dohodnini napovedujejo nižje plače, povišanje določenih davčnih stopenj, torej davkov na nepremičnine in tako naprej, ne bom zdaj naštevala, ampak še enkrat opozarjam na prakso, ki se je začela uveljavljati v tem mandatu. Zakoni po nujnem postopku, vsi, torej vsi, večina, 31 od 50. Me čudi, da se še nihče od pravnikov ni usedel na ta 143. člen oziroma opozoril na 143. člen, ki se zlorablja v tem mandatu. In sedaj še enkrat v nadaljevanju, pa to, da vsi zakoni, ki pač se bo recimo ali pa za vse zakone, ki se bo vložil posvetovalni referendum, predlog za posvetovalni referendum, bo pač padlo zato, ker boste rekli, da 184. člen določa, da kadar gre za nujni postopek se ti roki ne upoštevajo.

Opozarjam pa še enkrat, v prejšnjih mandatih, ko so bili vloženi posvetovalni referendumi na nujni zakon, se ta določila niso uporabljala in niso upoštevala oziroma uporablja, niti ni, in še enkrat, v nadaljevanju bomo prišli do tega, da boste na vsak predlog za zakon za zakonodajni referendum iznajdli novo zadevo, preglasovali, bom rekla, vse, da ljudje niti več ne bodo imeli možnosti glasovati na referendumih. Zato jaz opozarjam na to, vem, da boste preglasovali, ampak še enkrat opozarjam.

Poleg tega mnenje, ki je dano zraven s strani koalicije, se nanaša na drug zakon, na predlog za posvetovalni referendum za Zakon o Vladi in ne na ta predlog za posvetovalni referendum za Zakon o dohodnini. Torej to mnenje ne zdrži, ki ga pišete. Dajte pridobiti novo mnenje, če že, če že mislite, da je pač potrebno to, ta rok skrajšati.

Tako da, jaz bom tu odločno proti.

In v Poslanski skupini Slovenske demokratske stranke se ne strinjamo z načinom. In še enkrat opozarjamo tako Vlado, kot koalicijo, da ste 31 zakonov od 50 vložili po nujnem postopku, in da s tem v bistvu igrate igro tudi to, ki se zdaj dogaja. Torej, da se skrajšujejo roki za posvetovalni referendum. In to ni prav zato, ker se izkorišča 143. člen in drugi členi Poslovnika in pač najdete, bom rekla, mišje luknje, da te zadeve spravljate skozi. Tako da tudi s strani pač, mislim koalicije, jaz bi vam predlagala, da dobite novo mnenje oziroma mnenje, ki bo ostalo za ta zakon oziroma za predlog posvetovalnega referenduma za ta zakon, ne pa za Zakon o Vladi.

Najlepša hvala.