Govor

Gorazd Kalan

Hvala za vabilo in hvala za besedo.

Jaz bi samo najprej seveda na zdravnike, tak incident, pa to, kar se je zgodilo, na nek način žalosti in skrbi. Morda bi se dalo to nekako bolj premišljeno storiti oziroma napovedati vnaprej, gre namreč, čisto konkretno, trenutno delam kot primarni pediater in mene ali pa moje sodelavce, ki delajo v družinskih ambulantah, pač pacienti sprašujejo, ali smo med temi ali nismo. Tako da, bi bilo dosti jasno ali pa vsaj tudi javno povedati, da so ti bolniki zdaj identificirani in da pač tudi tega pritiska na zdravnike ni, ne bi bilo več. Drugo, kar je, seveda, tak incident, seveda, tudi ruši neko zaupanje v zdravnike in prav zdravniki smo tisti, ki smo najbolj izpostavljeni, ko se nekaj takega zgodi, zato nas pač malo žalosti ta odziv, a ne, kako je na strani izvajalcev problem, ker zdravnik…, bolnik in javnost razume, da smo to zdravniki.

Drugo sem pa delal 28 let v terciarni ustanovi in sem tudi bil udeležen pri razvoju informacijskih rešitev, ene boljše, ki je še zmeraj v veljavi in deluje in je to, to je na novi Pediatrični kliniki oziroma zdajšnji Pediatrični kliniki oziroma zdajšnji Pediatrični kliniki, ki je pokriva delo Pediatrične klinike in pa Kliničnega oddelka za otroško kirurgijo in tam smo imeli tudi del, modul za uravnavanje in upravljanje s čakalnimi vrstami in vem, da je tam zelo pomembno kateri ljudje s tem upravljajo in na kakšen način. Se pravi, zmeraj je pomemben človeški faktor na tej strani.

Drugo, kar pa zdaj opažam kot primarni zdravnik, ki napotujem v e-Zdravje in e-Napotnic…, uporabljam e-Napotnico, to je dober, potreben, dobro je, potrebno orodje, vendar je, kaj pogrešamo. Na eni strani je, je zelo formalizirano, administrativno zelo rigidno, klinična vsebina je pa nekako v ozadju. Skratka, za…, napotitev je na nek način zelo zahtevna, tudi čas se, je jemajoča, hkrati pa vidimo, da ni tako, kot ste že minister povedal, že 15 let se to uporablja, pa se ni nič nadgradilo oziroma na, izboljšalo. Take, te, digitalne rešitve so živa stvar in se morajo s časom izboljševati, prilagajati, spreminjati in mislim, da bi bila zelo dobra rešitev, da se najde na nacionalnem nivoju, če imamo tako državno in hierarhično zelo definirano zdravstvo, da se naredi, ne vem, nek organ, neka agencija, ki bo skrbnik za te digitalne rešitve. Na strani izvajalcev, je pa treba seveda tudi omogočiti, da imajo za to ustrezen kader, ki za to skrbi, ne, ko gremo v digitalne rešitve, se nikjer ne poišče niti sredstev niti prostora za ljudi, ki bi s tem upravljali, ne. To je, trenutno je, digitalizacija bo prinesla poplavo nekih novih dejavnosti v zdravstvu, opustila neke stare, seveda, delovne procese, hkrati in močno, močno spremenila nove. Skratka, bo prišlo do velikih prestrukturiranj oziroma že prihaja in bo potreben nov, drugačen kader oziroma star kader na nek način prestrukturirati.

Predvsem to sem želel povedati. Hvala lepa.