Govor

Sladjana Jelisavčić

Dober večer!

Kar se Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije tiče, bi rada poudarila, da smo mi še kako zainteresirani, da bi bili podatki o čakalnih seznamih in pa čakalnih dobah pravilni in točni. Zato smo se tudi intenzivno vključili v aktivnosti za čiščenje čakalnih seznamov. Eden glavnih povodov je bil javni razpis, ki je bil izveden v lanskem letu, in sicer iz sredstev prostovoljnih zavarovalnic, ki so se namenjala za skrajševanje čakalnih dob.

No, ta razpis je pokazal, da ko so klicali iz klicnega centra paciente na obravnave, da je bilo kar 44 odstotkov takih pacientov iz teh seznamov, ki so bili že obravnavani in to pri izvajalcu, pri katerem so bili na čakalnem seznamu, kar pomeni, da v bistvu ti podatki oziroma čakalni seznami pri izvajalcih niso bili ažurni. Potem so bile še druge statistike, ampak ta je ena od tistih, ki je zelo zbodla v oči, da v bistvu pacienti, ki so bili že obravnavani, niso v teh seznamih zaključeni in v bistvu iz čakalnega seznama izločeni.

Zato smo mi vzpostavili povezavo med e-naročanjem in pa obračunom zdravstvenih storitev ravno s tem namenom, da bi tisti pacienti, ki so že prišli do storitve, da bi se takrat, ko jih obračunajo, tudi ustrezno izločili iz čakalnih seznamov. Zdaj, skupaj s programskimi hišami, Nacionalnim inštitutom za javno zdravje in pa naši sodelavci, zelo intenzivno delajo na analizah teh podatkov. Te kontrole zaenkrat še niso vklopljene kot zavrnitvene, ampak evidenčne in se analizirajo vzroki, zakaj prihaja do napak oziroma do neskladnosti med podatkom v sistemu eNaročanja, ki ga pošiljajo izvajalci na eni strani in do podatkov, ki jih ravno tako v zvezi s temi istimi napotnicami, pošiljajo v okviru obračuna zdravstvenih storitev.

Ekipe, lahko rečem, zelo intenzivno delajo in se ugotavljajo pomanjkljivosti. Nekaj je bilo na centralnem sistemu, pa tudi pri samih izvajalcih, tako da se vzroki iščejo in mi seveda pričakujemo in želimo, da se ti odkloni razčistijo, vsebinsko odpravijo pomanjkljivosti in potem tudi, da bomo imeli te čiste podatke. To je bil, bom rekla, eden od velikih prispevkov, bom jaz rekla, zavoda, ker povezovanje z obračunom je zelo, bom rekla, zahtevna naloga in poteka zdaj že kar nekaj mesecev in upam no, da bomo skupaj z Nacionalnim inštitutom in pa s programskimi hišami pač te zadeve pripeljali do konca.

Toliko sem imela, hvala.