Govor

Klemen Boštjančič

Bom samo par stvari pokomentiral.

Zdaj, Fiskalni svet v svoji oceni govori o tem, da bo poraba v letu 2022 nižja, kot je ocenjena v rebalansu za leto 2022, če sem prav razumel, približno pol milijarde, in to povezuje oziroma iz tega naprej predpostavlja, da to ustvarja rezervo za 2023. To ne drži. To kaže na to, da ali Fiskalni svet ne pozna točno planiranja na odhodkovni strani ali pa zavaja. Odhodki se ne planirajo namreč glede na odhodke preteklega leta, tako kot pretežno velja za prihodke, ampak se pretežno planirajo glede od postavke do postavke različno, v največji meri ocenjeno glede na zakonske določbe in torej sama poraba v preteklem letu ali pa manjša poraba, ki mimogrede, tudi mi ocenjujemo, da bo predvsem na področju investicij, zato ne ustvarja samo po sebi rezerve v naslednjem letu.

Kar se tiče visokih investicijskih izdatkov, večkrat povedano, drži, so zgodovinsko najvišji v naslednjem letu. Za to je več razlogov, najbolj pa prikrivanje dveh, dveh evropskih kohezijskih okvirov in moram reči, da smo veseli, da je tako, ker bo to v veliki meri pomagalo predvsem gospodarstvu, da bo izšlo iz te krize bolje pripravljeno kot primerljive evropske države. Tista stvar, ki nas skrbi je absorpcijska zmožnost v Sloveniji, ki je tudi glavni razlog zakaj bodo investicije v letošnjem letu realizirane nižje kot so bile planirane, bi pa seveda samo zaradi tega mi v proračunu načrtovali nižje investicije, kot nam omogoča črpanje sredstev iz evropskih skladov, bi bilo pa seveda neumno.

Hvala lepa.