Govor

Najlepša hvala podpredsednik. Lep pozdrav vsem.

Okoliščine, ki so, v katerih je nastajal Zakon o dohodnini, ki ga je sprejela prejšnja vlada, so bile v prvi vrsti, bi lahko rekli, predvolilne. Zakon, ki je bil sprejet, je uvedel ogromno davčnih odpustkov, predvsem kar se tiče premoženja in obdavčitve kapitala, seveda je bil usmerjen tudi k nižanju obdavčitve vseh, seveda pa predvsem najpremožnejših. S posegi v splošno olajšavo in v dohodninske dohodninska razmerja, to ti učinki, ki jih je tak predlog dohodninske reforme prinesel, niso bili še vidni, ker je bila vpeljana postopna implementacija teh rešitev, bi pa v naslednjih davčnih letih pomenilo velik in resen izpad sredstev v proračunu države za izvedbo drugih nalog, ki so jih tako imenovani predvolilni zakoni, ki so bili sprejeti, naložili naslednjim vladam in naslednjim sklicem tega Državnega zbora. V luči tega smo stranke koalicije že pri pripravi koalicijske pogodbe predvidele spremembo te davčne zakonodaje, ker je bilo jasno, da če bomo želeli izpolniti cilje, ki smo si jih zadali v koalicijski pogodbi, cilje, ki so naravnani v prvi vrsti k ljudem, k izgradnji nekakšne nekakšnih temeljev solidarne družbe s takšno, da s takšnim davčnim okoljem tega ne bo možno storiti zaradi takšnih ali drugačnih razlogov. Tudi zaradi postopkovnega zavlačevanja s strani opozicije ta zakon, kot je povedal moj predhodnik, tudi ni čisto tak kot bi si ga seveda želeli. Ne uresničuje popolnoma tisto, kar bodo, kar so bile zaveze v koalicijski pogodbi, se pravi, ne odpravlja vseh stvari, ki jih je prejšnja Vlada sprejela. Je pa res, da obstaja tudi javna zaveza Ministrstva za finance in Vlade, da se bo pristopilo k resni davčni reformi v naslednjem letu. Ta davčna reforma bo morala biti oblikovana skupaj z ostalimi pomembnimi reformami, ki se bodo zgodile, začenši s s pokojninsko, zdravstveno in tako naprej. Skratka v koaliciji bomo morali razumeti celoto teh ukrepov in slediti v prvi vrsti tistemu, kar smo si zadali kot neko novo družbeno pogodbo, ki bo družbena pogodba solidarnosti.

Tako da, iz tega vidika bomo v Levici ta, to novelo Zakona o dohodnini podprli, je pa res, da pričakujemo oziroma računamo na to, da bo Ministrstvo za finance pri pripravi naslednje, naslednjih sprememb Zakona o dohodnini in ostalih davčnih zakonov upoštevalo visoke, seveda tudi ambiciozne cilje koalicijske pogodbe, hkrati tudi okoliščine v katerih sedaj delujemo. Moram reči, da so po dveh dolgih letih pandemije, ki je pomembno vplivala ne samo na delovanje družbe, ampak tudi gospodarstva, razmere v Ukrajini in ruska agresija povzročile dodatne nevarne okoliščine, v katerih je težko delati, ampak ne glede na vse te okoliščine mislim, da je Vlada v teh nekaj mesecih pokazala in dokazala, da se zna s temi izzivi spopadati in da jih zna reševati na ustrezen način.

Tako da, na eni strani imamo trenutno veljavno davčno zakonodajo, ki se jo je začrtala prejšnja Vlada, v nekih drugačnih okoliščinah, na drugi strani imamo neke nove okoliščine, s katerimi se moramo spopasti. Kot rečeno, cilji so visoki in ambiciozni, mislim pa, da je to tudi priložnost, da jih lahko uresničimo.

Tako da, še enkrat, v Levici bomo zakon sicer podprli, pričakujemo pa takojšnje, po uveljavitvi, takojšnje pogovore o tem kam bomo zapeljali to državo, tudi z vidika pravične redistribucije bogastva, pravične redistribucije obdavčitev na tak način, da bodo / znak za konec razprave/ seveda tisti, ki imajo več, tudi prispevali več, kar je temelj družbene solidarnosti.