Hvala predsedujoči.
Spoštovane kolegice, kolegi, predstavniki Vlade. Zakon, ki ga obravnavamo danes, je del vladnega svežnja davčnih predpisov. Njihov skupni namen je odprava škodljivih posledic, ki jih je vsilila prejšnja koalicija. Zaradi uvedenih sprememb, predvsem zaradi uvedbe postopnega višanja splošne davčne olajšave v tem in v prihodnjih letih so prihodki državnega proračuna bistveno nižji kot bi lahko bili. S koalicijskim sporazumom smo se zavezali, da bomo še letos ustavili ta škodljivi trend in z novim zakonom odpravili povzročeno javnofinančno škodo, sedanja opozicija pa se zato v teh okoliščinah poslužuje vseh mogočih manevrov, da bi ohranila veljavnost sedanjega zakona. V koalicijski pogodbi smo si na davčnem področju postavili ambiciozne in obsežne cilje, zavezali smo se k stimulativnim in pravičnim davčnim politikam in zagotavljanju dolgoročne finančne vzdržnosti, obljubili smo uvedbo celovitega sistema progresivne obdavčitve premoženja, da bi s tem zagotovili vire za razvojne politike in medgeneracijsko solidarnost. Koalicija ima visoke cilje tudi pri prenovi sistema obdavčevanja pravnih in pravnih oseb in poslovnih dejavnosti.
V Poslanski skupini Socialnih demokratov smo že v začetku obravnave ugotovili, da prvi sveženj predlogov davčnih predpisov ne sledi visokim ciljem koalicijskega sporazuma. V veljavi pušča mnoge škodljive rešitve, uvedene pred letom dni, namesto celovite prenove sistema prinaša le manjše popravke. Poleg ustavitve višanja olajšav vsebuje še uvedba davčnih razredov pri tako imenovanih normiranih samostojnih podjetnikih in nekatere spremembe pri obdavčevanju zavezancev s področja kmetijstva. Čeprav ta predlog zakona zaradi postopkovnih zapletov obravnavamo ločeno, je vseeno del svežnja predlogov, pri katerih je pomenljivo, da ne vsebuje napovedanih sprememb obdavčevanja dobičkov pravnih oseb. Ugotovimo torej lahko, da predlog zakona le minimalno in delno sledi ciljem koalicijskega sporazuma, da je pri izvedbi napovedanih rešitev nedosleden in da vlada, potem ko več mesecev ni usklajevala zakona ne s socialnimi ne s koalicijskimi partnerji, v zadnjem hipu skuša pridobiti simpatije nasprotnikov s podporo njihovim predlogom, ki pomenijo še dodaten odstop od zavez danim ljudem. To žal ni zakon, kakršnega bi si želeli od finančnega ministrstva, progresivne vlade, ne po vsebini in ne po načinu nastajanja. Obljubili smo, da bomo delali drugače in bolje, pa žal ugotavljamo, da finančno ministrstvo kot pripravljavec zakona temu ne sledi. Javnofinančni razlogi in dolgoročna odgovornost do ljudi in partnerjev so tako edini preostali razlogi za naše ne-nasprotovanje temu zakonu. Davčno orodje je preveč pomembno, da bi ga tudi v prihodnje urejali s spremembami in kompromisi v zadnjem hipu, pri čemer mnoge potrebe in zaveze ostajajo nenaslovljene. Socialni demokrati pričakujemo, da bo Vlada takoj po sprejemu zakona bistveno resneje pristopila k širokemu usklajevanju predlogov za temeljito prenovo davčnega sistema, ki se ne bo več napajal zgolj iz obdavčevanja plač in pokojnin. Pričakujemo premike, ki smo jih napovedali v koalicijskem sporazumu in zato hkrati s podporo zakonu od njegovih pripravljavcev pričakujemo v nadaljevanju rešitve v skladu s koalicijsko pogodbo.
Hvala.