Govor

Hvala lepa, predsednik. Zelo na kratko.

Jaz sem sam malo zastrigel z ušesi pri 3. točki, ko gre ta direktiva v smer zagotovitve tako posameznikom dostop do informacij udeležbe pri odločanju, dostop do pravnega varstva v smislu okoljevarstvenih dovoljenj. Vemo, da se Slovenija sooča s to težavo že več desetletij, kar se tiče, bom rekel, da ko en posameznik blokira pomemben projekt, strateški ali je tak na primer in gre na Upravno sodišče in potem se tam zadeva vleče, govorim na primer spet primer, ki ga vsi dobro poznamo, hidroelektrarna Mokrice. Zdi se mi tukaj, da bi mogla Slovenija tudi kot majhna država zastopati en širši koncept v smislu, da seveda civilna družba naj ima vlogo pri teh postopkih, s tem, ko bomo pa dali že posamezniku tako močno moč, kolikor je tu razvidno, se mi pa zdi, da bo tudi naše upravno sodišče kmalu pogorelo, ker ravno pred kratkim smo imeli tudi letno poročilo za leto 21 in prav Upravno sodišče dobiva toliko zadev in postopki se daljšajo. Zdi se mi, da je to napačna smer. Da res že zdaj vsak posameznik lahko dobiva še večjo pravno varstvo oziroma da gre lahko v te postopke. Jaz bi bil tukaj na stališču, da seveda zagovarjamo, da civilna družba na ima vso prioriteto, tudi po Aarhuški konvenciji ima možnost vstopati v te postopke, ampak da pa damo sedaj res že tako kot piše, posamezniku to moč, se mi pa zdi, da gre to v napačno smer, ker potem pa res ne bomo naredili napredka ne v Sloveniji niti ne v v Evropski uniji. Toliko, hvala.