Govor

Spoštovane kolegice, spoštovani kolegi, začenjam 15. sejo Odbora za zadeve Evropske unije.

Obveščam vas, da kot nadomestni člani odbora s pooblastili danes sodelujejo: kolega Aleša Rezarja nadomešča kolega Dejan Premik, ki ga lepo pozdravljam, in kolega Tomaža Laha nadomešča kolega Bojan Čebela, ki ga prav tako lepo pozdravljam na današnji seji.

Obveščam vas, da so na sejo povabljeni poslanci Evropskega parlamenta iz Republike Slove, Urad predsednika Republike Slovenije, Kabinet predsednika Vlade ter predstavniki Vlade in Državnega sveta. Vse navzoče vas res lepo pozdravljam.

Prehajamo torej na določitev dnevnega reda seje odbora. S sklicem seje ste prejeli torej dnevni red seje samega odbora. Ker v poslovniškem roku nisem prejel predlogov za njegovo spremembo, je določen takšen dnevni red seje kot ste ga prejeli s sklicem.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE STALIŠČA REPUBLIKE SLOVENIJE DO PREDLOGA UREDBE SVETA O SPREMEMBI UREDBE EU 2020/176 O ODPRTJU IN ZAGOTAVLJANJU OPRAVLJANJA AVTONOMNIH TARIFNIH KOVT UNIJE ZA NEKATERE RIBIŠKE PROIVZODE ZA OBDOBJE 2021-2023.

Gradivo k tej točki dnevnega reda smo prejeli od Vlade, 6. oktobra 2022, na podlagi tretjega odstavka 4. člena Zakona o sodelovanju med Državnim zborom in Vlado v zadevah Evropske unije. Skrajni rok za njegovo obravnavo v Državnem zboru je danes. Stališče je bilo v skladu z določili Poslovnika Državnega zbora dodeljeno v obravnavo Odboru za zadeve Evropske unije kot pristojnemu odboru in Odboru za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano kot matičnem delovnem telesu, ki pa ga ni obravnaval kljub temu, da sem na 13. seji odbora opozoril, da je vloga Državnega zbora v zadevah EU jasno določena v Zakonu o sodelovanju med Državnim zborom in Vlado v zadevah Evropske unije in Poslovniku Državnega zbora. Še vedno prihaja na matičnih delovnih telesih do odločitev, ki torej teh dveh aktov v bistvu ne spoštujejo in ki onemogočajo, da bi Državni zbor svoje pristojnosti v tem pogledu v polnosti opravil. Tako se bomo tokrat tudi tokrat samo seznanili s stališčem, ne bomo pa sprejeli mnenja do stališča kot bi ga morali na podlagi pristojnega zakona. Če pa je vlada naknadno ugotovila, da je bilo gradivo poslano na napačni pravni podlagi, potem mora o tem pisno obvestiti Državni zbor. Dokler tega ni, se formalno šteje, da velja tisto gradivo, ki ga je torej Vlada posredovala v Državni zbor. Toliko kot neko opozorilo za vse člane in članice in tudi goste.

Sedaj pa prosim državnega sekretarja dr. Darija Krajčiča torej, da nam predstavi predlog uredbe in še zlasti stališče Republike Slovenije do predloga uredbe.

Najlepša hvala. Gospod državni sekretar, izvolite, beseda je vaša.