Ponovno najlepša hvala za besedo, spoštovana predsednica.
Spoštovane poslanke in poslanci!
Novela zakona, ki je pred vami, je nujna zaradi uskladitve nacionalne zakonodaje s področja preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma s priporočili Odbora strokovnjakov pri Svetu Evrope Moneyval, ki ocenjuje skladnost ukrepov s področja preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma s FATF standardi. Tako je potrebna uskladitev s priporočilom številka 12, ki zahteva, da zavezanci pri izvajanju poglobljenega pregleda strank, ki so politično izpostavljene osebe - med te spadate, med drugim, tudi poslanci -, poleg podatkov o izvoru sredstev pridobijo tudi podatke o izvoru premoženja, ter s priporočilom številka 32, ki pa zahteva uvedbo kontrole gotovine tudi v primeru čezmejnih prenosov gotovine med Republiko Slovenijo in drugimi državami članicami Unije. Se pravi, govorimo o tem, da velja že ureditev prenosa in iznosa iz tretjih držav v Evropsko unijo, na tej, lahko rečemo temu zunanji meji, na notranjih mejah pa tega v tem trenutku še nimamo urejenega. Prenašalec gotovine bo moral tako ob prestopu meje na zahtevo pristojnega organa prijaviti prenos gotovine nad 10 tisoč evrov oziroma v tej protivrednosti.
Z novelo zakona se v Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma po novem prenaša tudi celotno področje kontrole gotovine, ki se vnaša ali iznaša iz Evropske unije, in je bilo do sedaj urejeno v Zakonu o deviznem poslovanju. S tem se uredi izvajanje evropske uredbe 2018/1672/EU.
Dodatno se s predmetno novelo naslavljajo nekatere pripombe informacijske pooblaščenke, ki so bile podane že med obravnavo Predloga zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma, in sicer se določena materija, ki je bila doslej urejena s podzakonskimi akti, prenaša v zakon. Nadalje se črtata dve določbi za zbiranje osebnih podatkov, ki sta podrobneje urejeni v drugih določbah zakona, omili se omejitev pravice do seznanitve z dostopi do podatkov v registru dejanskih lastnikov ter se jasneje tudi opredeli razmerje med Uradom Republike Slovenije za preprečevanje pranja denarja in informacijskim pooblaščencem. To se nanaša na tiste rešitve, ki so bile pripeljane z zakonom, ki se je sprejel v začetku tega leta.
Z novelo zakona so upoštevane tudi nekatere pripombe Zakonodajnopravne službe Državnega zbora, podane med obravnavo Predloga zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma, ravno tako tistega, ki je bil sprejet v začetku letošnjega leta.
Poleg prej omenjenih sprememb se z novelo na novo ureja določene pristojnosti inšpektorjev, urada in obveznost odvetnikov in notarjev, da poročajo odvetniški oziroma notarski zbornici, kadar stranka išče nasvet za pranje denarja ali financiranje terorizma.
Na podlagi mnenja Zakonodajno-pravne službe so k predlogu zakona vloženi amandmaji koalicije, s katerimi se odpravijo nekatere nedoslednosti in redakcijske napake, in Vlada te tudi podpira. To je tudi sprejela na današnjem Odboru za gospodarstvo, na vladnem odboru, seveda. Zaradi tega predlagam, da predlog zakona vključno z amandmaji koalicije podprete.
Najlepša hvala.