Govor

Jure Trbič

Hvala za besedo.

Spoštovana predsednica odbora, spoštovani poslanke, poslanci in drugi prisotni!

Kot predstavnik resorno pristojnega ministrstva za področje volilne in referendumske zakonodaje, želim na kratko predstaviti mnenje oziroma stališče Vlade glede zahteve za razpis zakonodajnega referenduma o Zakonu o spremembah Zakona o Vladi Republike Slovenije oziroma predlogu Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo, da Državni zbor sprejme odlok o razpisu zakonodajnega referenduma.

Poudaril bi naslednje. Referendum je res neposreden demokratičen postopek oziroma glasovanje, kjer prebivalci z določenega območja oziroma tvorbe z volilno pravicom, na podlagi referendumskega vprašanja odločajo o Ustavi, zakonih ali drugih pravnih aktih ter vprašanjih, pomembnih za družbo. Predstavlja enega od temeljev neposredne demokracije, in sicer če za spremembo voli večina volivcev, je ta tudi sprejeta. Iz gradiva, ki nam je bilo posredovano s strani Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo res izhaja, da je zahteva vložena s strani upravičenega predlagatelja in pravočasno, da sama zahteva izpolnjuje tudi vse zakonske pogoje, ter da vsebuje referendumsko vprašanje, ki je oblikovano v skladu z zakonom. Torej sama zahteva izpolnjuje definitivno vse zakonske pogoje. Zdaj, ne glede na te procesne zadeve pa menimo, da Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o Vladi vseeno naslavlja svoj temeljni cilj, to je vzpostavitev organizacije in delovanja najvišjega organa izvršilne oblasti na tak način, da se seveda v čim večji meri omogoča izvedbo ukrepov, ciljev in politik začrtanih v koalicijski pogodbi in v zavezah danih volivcem, ki so se seveda na volitvah, 24. aprila, jasno izkazali svoje zaupanje trenutni koaliciji. Reorganizacija ministrstev bo tako zagotavljala pravzaprav večjo učinkovitost in lažje izvajanje zastavljenih ciljev, politik ter programov nove vlade oziroma vladne koalicije. Namreč prerazporeditev javnih uslužbencev, opreme, dokumentacije, prostorov in pravic proračunske porabe bo izvedena v skladu z akti organizacije in sistematizacije delovnih mest ter na novo vzpostavljenimi področji pristojnosti posameznih ministrstev iz tega zakona. Ministrstva bodo tako bolj vitka in zato bolj operativna in odzivna, s tem pa seveda za državljane pomembna področja, ki jih ta Vlada uvršča med prioritetna in usmerjena v bodočnost, s prenosom pristojnosti ter nalog v zvezi z njimi iz obstoječih ministrstev na samostojna, bodo dobila večjo pozornost in pomembnost, kot če bi bila le ena izmed ostalih področij kot do sedaj. Ne pozabimo, da je širšega družbenega pomena, da vsakokratna Vlada dela v korist države in državljanov in seveda, da uspešno rešuje družbene probleme, pri čemer je njena organiziranost pravzaprav njena odgovornost. Nenazadnje govorimo o precedensu, kajti na nek način je ta zakon notranje organizacijski akt.

Kar se pa tiče ekonomičnosti glasovanja, pa moram reči, da tudi iz stališča našega resorja to težko zdrži, kajti prvič, drugi krog seveda ni v vseh občinah in drugič, občinske volilne komisije vendar niso okrajne volilne komisije in gre za popolnoma druge organe.

Hvala za vašo pozornost.