Govor

Mira Palhartinger

Dober dan.

Hvala za besedo.

Zakonodajno-pravno pravna služba je k predlogu zakona pripravila pisno mnenje z vidika svojih poslovniško določenih nalog in v njem oblikovala pripombe k posameznim členom.

Kar se tiče 8. člena - če jih pač na kratko povzamem - smo uvodoma menili, da način na katerega je oblikovana prehodna določba v delu, ki pač čas veljavnosti predlaganih določb omejuje na uveljavitev, ki bo uredil povračila stroškov in drugih prejemkov funkcionarjev z vidika časovne jasnosti ni povsem ustrezna. Menimo, da bi bilo mogoče pri določitvi tega trajanja to sklicevanje opustiti. Prenehanje veljavnosti določb tega zakona pa kasneje seveda izrecno razveljaviti v zakonu, ki bo obravnavano vsebino uredil.

Sicer smo se v glavnini tega mnenja ukvarjali predvsem z roki, kot jih določa predlog zakona za začetek uporabe določb 8. člena oziroma prvega in drugega odstavka. Pri tem smo izhajali iz namena, ki je razviden iz zakonodajnega gradiva in sicer, da naj bi se zakon uveljavil pred 1. novembrom, zaradi česar smo pač priporočili, da se zaradi časovnih okoliščin obravnave ta časovni vidik učinkovanja določb ustrezno prilagodi in spremeni, saj uveljavitve pač še v mesecu oktobru glede na čas obravnave predloga zakona seveda ni mogoče zagotoviti.

Kar se tiče 9. člena smo menili, da bi bilo potrebno dodatno pojasniti namen, učinek in potrebnost določbe, saj jasno izhaja iz 12. člena, da naj bi omejitev 57. plačnega razreda prenehala 1. aprila 2023. Tukaj v mnenju je pomotoma zapisana letnica 2022.

To je, kar se tiče povzetka mnenja, vse. Kar se tiče pa predlaganih amandmajev pa ugotavljamo, da se z njim pravzaprav v 8. člen dodajajo tudi nekatere nove vsebine, ki sicer v predlogu zakona niso bile zaobsežene. Glede tistih določb, ki se nanašajo na odstop od 32.a člena zakona, pa bi samo opozorili, da je na način na katerega je določba oblikovana oziroma učinek predlagane določbe v bistvu tak kot bi ga imelo noveliranje, zato je treba pač na to v tem delu še posebej opozoriti.

Hvala.