Govor

Jure Trbič

Hvala za besedo. Lepo pozdravljena predsedujoča, poslanke, poslanci.

Torej, pred nami je, tako kot povedano Predlog zakona o spremembi Zakona o državni upravi. Gre za razmeroma tehnični popravek, če se smem tako izraziti. In sicer, konkretno za dva člena: 32.a člen, ki ureja prej prenos področja verske svobode iz Ministrstva za kulturo na novo vladno službo, pa se je to zdaj popravilo in 74.č člen, ki pa v noveli tega zakona se tako vzpostavlja nujna pravna podlaga za izvedbo projekta vzpostavitev informacijskega sistema za upravljanje in razvoj zaposlenih v državni upravi oziroma krajše MUZA (projekt, ki se že izvaja in je tudi v 80 odstotkih financiran z evropskim denarjem).

Kot ste že omenila, so bili vloženi amandmaji in sicer amandmaji koalicije so tudi v celoti usklajeni z mnenjem Zakonodajno-pravne službe in se nanašajo na spremembo 74.č člena. Amandmaji s strani stranke SDS pa se nanašajo na prvi omenjeni člen, torej 32.a člen, ki pa ga Vlada ne podpira. Namreč stališče naše je, da se področje verske svobode ostane v okviru Ministrstva za kulturo in se v ta namen sploh zaenkrat ne ustanovi samostojna vladna služba.

Cilji, ki jih zasledujemo s predlagano novelo pa predvsem v luči projekta Muza pa so pravzaprav trije. In sicer, prizadevanje k uresničevanju razvojnega cilja glede digitalizacije državne uprave, potem vzpostavitev in delovanje informacijskega sistema kot pripomočka za vodje, pa tudi za zaposlene in seveda kadrovske službe na področju predvsem politike upravljanja s kadrovskimi viri in tretjič, nenazadnje optimizacija izvajanja teh kadrovskih postopkov pa zmanjšanje administrativnega oziroma administrativnih bremen s pomočjo seveda informacijsko komunikacijske tehnologije. Kot omenjeno, s tem se vzpostavlja pač legitimna pravna podlaga za pridobivanje minimalnega obsega osebnih podatkov iz centralne kadrovske evidence v ta omenjeni informacijski sistem. Namreč, kadrovske postopke, ki bodo podprti s tem sistemom določa sam Zakon o javnih uslužbencih. In sicer gre za tako imenovani interni trg dela, za letni razgovor, za načrte izobraževanja, izpopolnjevanja in usposabljanja uslužbencev ter nenazadnje za spremljanje kariere in strokovnosti dela javnih uslužbencev. Na žalost moram povedati, da se trenutno namreč ti postopki še vedno izvajajo brez neke omembe vredne informacijske podpore, ročno oblikovalnih besedil tipično kakšnih Windows Word ter Excellovih preglednicah, kar smo lahko malce ogorčeni in zato to spremembo nujno potrebujemo. Namreč z vzpostavitvijo povezljivosti se bodo podatki lahko iz centralne kadrovske evidence preko davčne številke kot nekega identa, povezovalnega znaka prenesli avtomatsko, tako da in vodjam in kadrovskim službam seveda teh podatkov ne bi bilo treba ročno pretipkavati. Hkrati seveda skrbimo za načelo minimalne obdelave osebnih podatkov, saj smo spremenili tudi ta povezovalni znak iz EMŠA v davčno številko, ki pravzaprav ne vsebuje dodatnih osebnih podatkov, ki jih upravljavec tukaj ne potrebuje.

Omenim še to, gradivo je bilo seveda skladno z 48. členom Zakona o varstvu osebnih podatkov poslano v predhodno mnenje o informacijskem pooblaščencu. Ta ni ugotovil neusklajenosti, celo je predlagal, da se pripravi ocena učinkov. To smo na ministrstvu pripravili, posredovali in podali so na informacijskem pooblaščencu seveda pozitivno mnenje. Kot ključni vidik tveganja je informacijski pooblaščenec pravzaprav izpostavil le pravočasno spremembo, zato je seveda zakon predlagan s skrajšanim postopkom.

Hvala lepa.