/ izklopljen mikrofon / in ostali prisotni! Hvala za besedo.
Zdravniška zbornica oziroma člani Zdravniške zbornice smo poslali pripombe na Predlog zakona že na Ministrstvu za zdravje in tudi v Državni zbor z ustrezno redakcijo pravne službe, zato ne bom brala vseh podrobnosti, ampak bom izpostavila samo nekatere poudarke, ki morda v zadnjih nekaj minutah niso bili dovolj izpostavljeni, čeprav se do neke mere pri svojih pripombah ponavljamo.
Uvodoma moram povedati, da zbornica podpira namero ministrstva, da s Predlogom zakona pristopi k odpravi pomanjkljivosti ukrepov, ki jih je uvedel zakon, sprejet julija 2022, in rešuje tudi nekatera druga pereča vprašanja. Zbornica pri tem poudarja, da morajo ukrepi slediti namenu interventnih zakonov, ki je v povečevanju dostopnosti do zdravstvenih storitev za vse paciente in pač temu se morajo prilagoditi posamezna določila.
Ocenjujemo, da je potrebno v največji meri zagotoviti, da se, da so v izvajanje ukrepov vključene vse razpoložljive kadrovske in druge zmogljivosti. S tem je povezana pripomba k 14. členu, kjer je napisano, da lahko Vlada Republike Slovenije prekine izvajanje ukrepov, če ena skupina izvajalcev zdravstvene dejavnosti opravi večji del obsega zdravstvenih storitev kot druga skupina. Zbornica v tem pogledu pritrjuje tudi stališču Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora, da se o tem zastavlja vprašanje doseganja namena tega ukrepa. Ukrep namreč zasleduje čim večjo dostopnost pacientov do potrebnih zdravstvenih storitev, kot rečeno, z uporabo vseh razpoložljivih kadrovskih, prostorskih in drugih zmogljivosti. Če bi želeli uravnoteženje izvajanja teh programov, bi bilo bistveno bolj smiselno programe uravnotežiti glede na njihovo medicinsko nujnost, in ne glede na to, kdo jih izvaja. Biti morajo, kot rečeno, v ospredju interesi, interesi pacientov.
Potem imamo seveda pripombe v zvezi z uvedbo ambulant za neopredeljene zavarovane osebe. Gre za ukrep, ki lahko zgolj začasno izboljša dostopnost do zdravstvenih storitev na primarni ravni, ne more pa seveda nadomestiti nujno potrebnih sistemskih sprememb na primarni ravni zdravstvene dejavnosti. Sistem je na zgornjem robu zmogljivosti in take ambulante pravzaprav, kljub temu, da gre tukaj za dodatno ambulanto, izvajajo ljudje, ki so že v tem sistemu. In interesa za to izvajanje ne glede na plačilo, glede na trenutno situacijo verjetno ne bo veliko. Je pa treba tudi v tem, tej situaciji, prehodni, urediti ambulante za neopredeljene na način, da bo razvidno, kako so umeščene in kdo vse pri njih, pri njih sodeluje, katere poklicne skupine in kateri zdravniki so do neke mere določeni.
Potem pa samo še pripomba k 36. členu, tukaj gre za dodatek za izbiro specializacije iz družinske medicine. Predlagamo, da so do tega dodatka enako upravičeni vsi specializanti družinske medicine, ker lahko razlikovanje dodatno povzroči menjave specializacij že v času specializacije in ne samo kasneje. Ob tem je seveda podobno kot pri prejšnjem ukrepu treba opozoriti na to, da gre za neke vrste premoščanje trenutne situacije, da pa ne moremo pričakovati, da bodo ti zdravniki, ki bodo dodatka deležni, dolgoročno ostali v sistemu, kakršen je na primarni ravni, če se razmere ne bodo bistveno spremenile.
Hvala lepa.
PREDSEDNICA MAG. TAMARA KOZLOVIČ: Hvala.
Predajam besedo predstavniku Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, pravzaprav predstavnici mag. Anji Vodičar.
Izvolite!