Hvala lepa, spoštovana predsednica. Spoštovani poslanke in poslanci! Spoštovani predstavniki Vlade. Kot predstavnik Ministrstva za finance bi želel podati obrazložitev k 40. členu predloga zakona, ki ureja področje obdavčitve zaščitne opreme. EU zakonodaja namreč omogoča oprostitev uvoznih dajatev, to je carin in davka na dodano vrednost v primeru elementarnih nesreč za blago, za zaščitno blago, ki je namenjeno brezplačni razdelitvi žrtvam teh nesreč in ki je uvoženo s strani bodisi državnih organizacij bodisi s strani dobrodelnih organizacij. Oprostitev velja, če je na prošnjo držav članic Evropska komisija izdala poseben sklep, ki to oprostitev odobri in tudi določi časovni okvir za kakšno obdobje ta oprostitev velja. Trenutno imamo v Sloveniji v veljavi dva sklepa Evropske komisije, ki omogočata to oprostitev ob uvozu. Prvi sklep se nanaša na dobave oziroma uvoz zaščitne opreme, potrebne za obvladovanje izbruha v Covid-19. Drugi sklep se nanaša na opremo, na blago, ki je potrebno za pomoč žrtvam vojne v Ukrajini. Torej za zaščitna sredstva, ki so potrebna za obvladovanje Covid-19 velja oprostitev carin in uvoznih dajatev, če jih uvažajo državni organi za namene brezplačne razdelitve potrebnim. Z namenom, da se izenači davčna obravnava uvozov in pa dobav, to pomeni nakupov, pridobitev v okviru EU, torej pomeni tudi v Sloveniji je bila z zadnjo spremembo DDV direktive omogočena takšna enaka oprostitev, ki že velja, že vrsto let velja ob uvozu tudi za dobave takšne opreme. S predlogom 40. člena predloga zakona torej omogočamo enako ugodnejšo davčno obravnavo tudi v primeru, ne samo v primeru uvozov, ampak tudi v primeru dobav, nakupov te opreme, te iste opreme s strani proizvajalcev v EU oziroma tudi s strani proizvajalcev v Sloveniji, in sicer v pod enakimi pogoji in v primerih, v katerih je izdan sklep in velja oprostitev že ob uvozu.
Hvala.