Govor

Hvala predsedujoča … / nerazumljivo/

Kolegice poslanke in kolegi poslanci!

Odbor za zdravstvo je kot matično delovno telo obravnaval Predlog zakona o nujnih ukrepih za zajezitev širjenja in blaženja posledic nalezljive bolezni Covid-19 na področju zdravstva, to je bil nujni postopek, po EPA345-IX, na podlagi 42., 131., 133. in 143. člena Poslovnika DZ.

Matično delovno telo je na svoji 10. nujni seji obravnaval predlog zakona, ki ga je DZ predložila Vlada Republike Slovenije. Temu predlogu je bilo posredovano naslednje gradivo; ta predlog zakona, zahteva za sklic izredne seje in predlogi o nedopustnosti razpisa zakonodajnega referenduma, mnenje Zakonodajno-pravne službe, mnenje reprezentativnih delodajalskih organizacij, mnenje Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, stališče Sindikata zdravstva in socialnega varstva, stališče Zdravniške zbornice, mnenje Komisije Državnega sveta za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide, stališče Konfederacije sindikatov, pobudo Nacionalnega sveta invalidskih organizacij in stališče Sindikata delavcev v zdravstveni negi Slovenije.

Gre za en kompromis izmed izredno veliko različnih skupin deležnikov, zato je sistemska težava v rešitvi tega in prodaji pravega sistemskega zakona. Ta zakon, katerega zdaj obravnavamo, je predlog in je samo izhodni covidni zakon, zato je tudi nujni postopek in ko bomo prevedli učinke tega, bo pa tudi podlaga za nadaljnje sistemske ureditve zakona, ki bodo pač v roku leta, dveh lahko uvedli.

V poslovniškem roku so bili vloženi odboru, štiri poslanske skupine so vložile amandmaje k 39. členom od zakona, ki jih ima 46. Dopolnilno obrazložitev je v imenu predlagatelja podal minister za zdravje, gospod Danijel Bešter Loredan. Povedal je enako kot je tudi zdaj na predlogu pred menoj povedal, ne bom še enkrat ponavljal. Potem so zraven podali mnenje predstavnik ministra za finance, ki je podal obrazložitev 40. člena zakona, ki govori o tem, da oprostitev DDV za zaščitna sredstva in za opremo, kar omogoča že dva sklepa Evropske komisije, ker sicer je to na nivoju Evropske unije, Evropska komisija je dovolila uvoz zaščitne opreme za obvladovanje epidemije Covid in tudi blago in pomoč, potrebno za pomoč žrtvam vojne v Ukrajini.

Predstavnica Zakonodajno-pravne službe je povedala, da je preučila obširno pisno, pisni predlog in je tudi obširno pisno mnenje podala. Bilo je mnogo pripomb na več postavk, glavna je pač rekla, ker tako, omnibus tehnika zakonodajnega urejanja je strukturiran način PKP in vključuje zakonsko ureditev v obliki novel. Zaradi opozorila je tudi na 80., 87. člen Ustave, zaradi načela delitve oblasti iz drugega odstavka 3. člena Ustave. V zvezi s poglavjem prehodnih in končnih odločb na dodano vrednost pomeni noveliranje sistema.

Po razpravi in po usklajeni, imeli smo dva obiska ministra pri vseh poslanskih skupinah, tri koalicijska usklajevanja in na koncu je odbor uskladil večino pripomb Zakonodajno-pravne službe in večino členov po predlogih amandmajev poslanskih skupin. Podano je mnenje tudi bilo Komisije Državnega sveta za socialno varstvo, ki je poudaril, da tale omnibus povečuje nepreglednost in nekonsistentnost zakonodaje. Pomisleki so bili izraženi / znak za konec razprave/ glede predloženega sklepa o nedopustnosti zakonodajnega referenduma. Tako da se Komisija Državnega sveta predlog zakona ni podprla, so pa v razpravi podprli pozitivne rešitve tudi ostali; Zdravniška zbornica, Zavod za zdravstveno zavarovanje in Združenje zdravstvenih zavodov.

Ker je toliko teh členov, ne bom vseh posebej našteval, bom samo v jeziku zainteresirani javnosti povedal kaj to prinaša. Tu prinaša olajšavo znanja slovenskega jezika za druge, ki pridejo iz tujine, priznavajo se diploma, diplome držav članic EGS, uvajajo se odškodnine za posledice obveznega cepljenja, vključitev vseh v sistem javne mreže, če ne bo učinka po marcu 2023 in plačilo vseh storitev do konca leta 2023.

Tako da, ta zakon smo, je Odbor, Predlog zakona je Odbor sprejel s tričetrtinsko večino.

Hvala.