Govor

Hvala lepa, gospa predsednica.

Spoštovani gospod državni sekretar, ostali odlični gostje!

Nisem član tega odbora, pa kljub vsemu, gre za, po naši oceni, za izjemno pomemben dokument. Gre za nove standarde, ki bi naj služili kakovosti in varnosti snovi človeškega izvora. Skoraj nerazumljivo je, nepojmljivo je, da so dosedanji standardi pravzaprav stari 18 oziroma celo 20 let, seveda v obliki direktiv govorim.

Tako da, kar se tiče tega stališča, jaz to pozdravljam, stališče Vlade in bom ga podprl. Res pa je, da ta uredba nastaja, torej pravna podlaga za to uredbo je pogodba o delovanju Evropske unije, bolj točno njen 168. člen, ki pa državam članicam po načelu subsidiarnosti in sorazmernosti daje kar nekaj možnosti, da te standarde na nivoju države članice še, kako bi rekel, zaostrijo v pozitivnem smislu. Običajno ugotavljamo, da je Slovenija včasih, ko gre za implementacijo evropske zakonodaje, bolj papeška od papeža, kot pravimo. Vedno sem zelo slabe volje, ko gre za dodatno birokratsko oviranje. Ampak v tem primeru pa gre za zdravje, zdravljenje in tako naprej.

In zdaj v stališču se Vlada tudi, no, ravno v tem kontekstu, v kontekstu 168. člena Pogodbe o delovanju Evropske unije imajo države torej možnosti, da na ravni države članice rešujejo tudi etična vprašanja in vprašanja organiziranosti, kdo je lahko darovalec in tako naprej, da ne grem zdaj v podrobnosti. Zdaj Vlada v svojem stališču o tem ne govori.

In moje vprašanje, če je mogoče zdaj že znano, ali se bo Vlada lotila tudi spremembe ustrezne zakonodaje, kjer bodo posebej na novo definirana ta etična vprašanja in mogoče tudi vprašanja organiziranosti?

Hvala lepa.