Govor

Najlepša hvala, predsednica. Hvala za odgovor, predsednik Vlade. Glejte, zdaj pri davčni politiki je ena bistvenih elementov oziroma stvari je zagotovo ta, da ne bremzamo gospodarska gospodarstva v teh zaostrenih časih. Zlasti tukaj govorimo lahko o malih podjetjih, ki so hrbtenica ali pa jedro, stabilnost našega gospodarskega sistema v Republiki Sloveniji. Ja, mnogo izmed teh je seveda, imajo normirane stroške, ki jih uveljavljajo. Tukaj, na različne načine, ta sistem, se pravi, je zelo poenostavljen, enostaven, se pravi, pavšalno, pavšalno plačevanje davkov.

In stališče Nove Slovenije je, da v bistvu ravno zaradi te birokracije, ker zdaj nekdo plača pavšalno obdavčitev na priznane stroške v višini 80 %, medtem ko, na drugi strani bomo zdaj bili lahko priča, če bo ta novela zakona sprejeta, temu, da bodo ljudje spet oddajali tretjino stanovanja v najem zaradi tega, da si bodo umetno zniževali stroške, da bodo zbirali račune od kavic, potne stroške in tako naprej, da bodo recimo zaobšli, a ne, zaobšli to rešitev in bili pri tem priča samo večji birokraciji. Ampak, saj pravim, to je samo eno drevo, ki je pred nami, celoten gozd pa mnogo bolj zakompliciranega moramo imeti v uvidu, če želimo stimulirati poslovno okolje.

In tukaj mene zanima zlasti glede podjetij, kajti ta trenutek vemo, da zaradi dveh kriz, proti katerim se borimo in energetska in finančna kriza, terjajo stimulativno poslovno okolje, tudi davčno okolje, zlasti pa predvidljivo. In kaj bo čakalo, ne naslednje leto, ampak leta 2024, 2025, podjetja, v teh zaostrenih situacijah, da ne bodo odpuščali. Kaj bo čakalo podjetja, podjetja, ki zaposlujejo, veliki zaposlovalci, pa tudi tisti mali, ki imajo 10 zaposlenih, kaj čaka te ljudi, lastnike? Ali jih čaka dodatno davčno obremenitev ali pa davčna razbremenitev, ki jo ta trenutek v obliki spodbude zagotovo potrebujejo, to je naše mnenje.