Govor

Najlepša hvala, predsednica. Spoštovani predsednik Vlade, drage kolegice in kolegi, dober dan.

Torej, Slovenija zagotovo je dežela pridnih, delovno sposobnih ljudi, ki ustvarijo, se trudijo vsak dan iz meseca v mesec, da bi ustvarili dodano vrednost in prav to, dvig dodane vrednosti v Republiki Sloveniji, je eden izmed ključnih izzivov, če želimo prehiteti nekatere naše države v soseščini in na različnih področjih, bodisi, v gospodarstvu bodisi v športu, znanosti, smo pravi, ja, pravi mednarodni šampioni. Zagotovo, če kaj, potem je dolžnost države zlasti ta, da tem ljudem, ki kažejo vse svoje potenciale omogoča tudi dobro okolje, zlasti tukaj govorimo lahko o poslovnem okolju, naj omogoča dobro okolje, da razvijejo v vsej polnosti svoje potenciale, da lahko ustvarijo še več. Od tega pa seveda, gospe in gospodje, odvisna tudi naša davčna politika kakšna je, zlasti pa to, kakšna bo, da bodo lahko ljudje bili stimulirani, da bi ustvarili še več, se pravi, da dvignemo našo dodano vrednost. Ta davčna politika je lahko takšna, da ljudi dodatno zabremzamo ali pa na drugi strani, da jim damo določene spodbude, da lahko ustvarijo še več. Dejstvo je, da imamo v Republiki Sloveniji po podatkih OECD nadpovprečno obdavčene oziroma bodimo previdni, obprispevčene in obdavčene plače, govorimo o celotnem segmentu. Dejstvo tudi je, da imamo ta odstotek v Republiki Sloveniji 43,6 odstotka, medtem ko je povprečje OECD 34,6 odstotka torej za davke in prispevke. Prav tako je v državah članicah OECD mejna davčna stopnja pri najvišjih plačah največja prav v Republiki Sloveniji. Veliko drugače je pri – drži - obdavčitvi dobička, se pravi, kapitala, če pogledamo povprečje OECD in na drugi strani tudi glede premoženja, to so dejstva, ki jih poberemo lahko iz spletnih portalov uradnih informacij na OECD. Spoštovani predsednik Vlade, glede na navedena dejstva, uradne podatke me zanima kakšno davčno politiko lahko pričakujemo v mandatu vaše Vlade? Pa ne vizavi samo tega drevesa obstoječe, mislim, davčne zakonodaje, ki je bila vložena v Državni zbor, ki jo bomo pač nekoč obravnavali, ampak glede plana, ki je vnaprej in napovedi, ki se kažejo, da pač v letu 2023 in 2024 prihajate z davčno reformo. Torej, kakšna bo naša davčna politika? Lahko jo pričakujemo glede plač, dobička, kapitala višje ali nižje obdavčitve, zlasti vizavi ne obdavčitev dodatnih, morebiti v tej zaostreni situaciji ekonomske, gospodarske krize, energetske krize, ko je treba dati priložnost podjetjem, da dihajo?