Lep dober dan želim, spoštovane dame in gospodje. pričenjam 1. sejo Komisije za narodne skupnosti. vse članice in člane komisije ter seveda vabljene gostje lepo pozdravljam. / nagovor v italijanščini/
Obveščam vas, da so se za današnjo sejo opravičili naslednji člani in članice, in sicer Janez Cigler Kralj, gospod Podkrajšek. Imam pa še kar nekaj pooblastil, in sicer dr. Tatjana Greif zamenjuje Mateja Vatovca, Lenart Žavbi nadomešča poslanca Tineta Novaka, Andreja Živic nadomešča poslanko Mirjam Bon Klanjšek, Andreja Hoivika nadomešča Dejan Kaloh. / oglašanje iz dvorane/ Okej, se opravičujem. Poslanca Bojana Čebelo pa zamenjuje Aleksander Prosen Kralj … / oglašanje iz dvorane/ Okej. Damjana Zrima pa Predrag Baković, gospod Žiža pa je še na poti, tako da malo zamuja, tako da je komisija sklepčna.
Prehajamo na določitev dnevnega reda seje, in sicer s sklicem seje ste sprejeli naslednji dnevni red: Predlog sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2023 ter kot 2. točka Predlog proračuna Republike Slovenije za leto 2024. Ker v poslovniškem roku nisem prejel nobenega predloga za spremembo dnevnega reda, je ta določen kot ste ga prejeli s sklicem seje komisije. Predlagam pa tudi en proceduralni predlog. Preden preidemo na obravnavo, pa predlagam, da združimo razpravo obeh točk dnevnega reda, to sta predlog sprememb proračuna za leto dva 2023 in predlog proračuna za leto 2024, in sicer na način, da imajo predstavniki ministrstev skupen uvod, članice in člani komisije pa potem tudi skupno razpravo glede na to, da sta proračunska dokumenta med seboj povezana. V primeru morebitnih vloženih amandmajev pa bomo glasovali o vsakem amandmaju k posameznemu proračunskemu dokumentu posebej. Ali kdo temu nasprotuje, ali se strinjate, člani? (Da.) Ker vidim, da se strinjate, potem je potrebno glasovati. Ne. Ne, dobro.
Prehajamo na 1. IN 2. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA OBRAVNAVO PREDLOGA SPREMEMB PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2023 IN PREDLOG PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2024, ki jo bomo obravnavali kot zainteresirano delovno telo na podlagi 157. in 166. člena Poslovnika Državnega zbora.
Oba proračunska dokumenta sta objavljena na spletni strani Državnega zbora na e-klopi.
Na sejo so bili vabljeni za obravnavo teh točk naslednji: Urad Vlade Republike Slovenije za narodnosti, Ministrstvo za finance, Ministrstvo za kulturo, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Ministrstvo za kmetijstvo, gospodarstvo in prehrano, Pomurska madžarska samoupravna narodna skupnost Muravidéki Magyar Őnkormányzati Nemzeti Közösség, Obalna samoupravna italijanska narodna skupnost Comunitŕ Autogestita Costiera della Nazionalitŕ Italiana ter Italijanska unija Unione Italiana.
V skladu s Poslovnikom lahko Komisija proračunske dokumente obravnava z vidika svojih pristojnosti, torej le v tistem delu, ki se nanaša na njeno delovno področje, to pomeni, da bomo obravnavali tisti del proračuna dokumentov, ki se nanaša na Urad Vlade Republike Slovenije za narodnosti.
Obrazložitev postopka v obravnavo Predloga sprememb proračuna in predloga proračuna. Komisija je v postopku obravnave predloga proračuna in njegovih sprememb zainteresirano delovno telo. V skladu s petim odstavkom 157. člena in v povezavi s 166. členom Poslovnika Državnega zbora lahko zainteresirano delovno telo predlaga amandmaje k posameznim podprogramom pri tistih neposrednih uporabnikih iz posebnega dela predloga proračuna, ki zadevajo njegovo delovno področje, pri čemer lahko predlog za spremembo izdatkov na tem področju uravnoteži s predlogom za spremembo izdatkov na drugem področju. To pomeni, da lahko v primeru, da predlaga povečanje izdatkov v okviru neposrednega proračunskega uporabnika, za obravnavo katerega je pristojen, kot vir za financiranje, opredeli zmanjšanje izdatkov v okviru finančnega načrta katerekoli neposrednega proračunskega uporabnika.
Pri oblikovanju amandmajev je treba upoštevati določbo šestega odstavka 157. člena Poslovnika Državnega zbora glede upoštevanja pravila o ravnovesju med proračunskimi prejemniki in izdatki. Vloženi amandmaji ne smejo biti v breme proračunske rezerve ali splošne proračunske rezervacije ter tudi ne v breme dodatnega zadolževanja. To določbo 30. člena Zakona o javnih financah opredeljujejo omejitve pri sprejemanju proračuna. Na podlagi te določbe morajo predlogi za povečanje izdatkov proračuna hkrati obsegati tudi predloge za povečanje prejemkov proračuna in za zmanjšanje drugih izdatkov proračuna v isti višini, pri čemer ti predlogi ne smejo biti v breme proračunske rezerve ali splošne proračunske rezervacije ali v breme dodatnega zadolževanja. Za predlagane amandmaje k Predlogu sprememb proračuna se smiselno uporablja 157. člen Poslovnika Državnega zbora, pri čemer pa se lahko po petem odstavku 166. člena Poslovnika Državnega zbora amandmaji nanašajo le na tiste podprograme, ki so zajeti v predlogu spremembe.
Prosim, da za uvodno predstavitev proračunskim dokumentom poda svoje stališče predstavnik, minister za finance.
Vsakega prosim, preden spregovori, da pove tudi svoje ime, zaradi magnetograma, da bomo lažje spremljali sejo.
Izvolite, gospod!