Govor

Tilen Božič

Hvala za besedo. Torej, kar se tiče, se pravi z vladne strani ti popravki, se pravi, nekako izboljšujejo jasnost, predvsem pravno jasnost teh določb. Tako da kar se tiče tega amandmaja tudi ga podpiramo sočasno, ker po navadi pri 1. členu je tudi ena taka širša razprava.

Lahko bi dodal morda še nekaj zelo kratkih komentarjev na to kar je povedal gospod Žveglič, zgolj da nekako obogatim, kaj smo mi v času priprave razmišljali. Se pravi, prva reč, kar se tiče tega obarvanega dizla oziroma kurilnega olja, mi smo pred predlaganjem, da gremo na isto gorivo smo pogledali kaj pravijo naše evidence z vidika trošarin. In tam smo tudi ugotovili, da se v Republiko Slovenijo kurilno olje ne uvaža, ampak se uvede, ampak se mu tudi pravite ekstra lahko kurilno olje, ki je v bistvu istovrstno pogonskemu gorivu, se ga zgolj obarva. To je morda neka sreča v nesreči, če se tako izrazim. Slovenija je majhen trg, očitno so distributerji ocenili, da se jim ne splača uvažati, se pravi kurilnega olja, ki ima nekoliko drugačne specifikacije, na kar ste tudi sami omenili. In dejstvo je, da če bi nekdo točil kurilno olje, se pravi klasično kurilno olje po specifikaciji noter v svoj rezervoar in kar tukaj tudi sami ste povedali, da gre za vrhunske sisteme vbrizgavanja goriv, bi se najbrž pojavile določene težave. Ključni razlog za te težave oziroma eden izmed teh razlogov je v tem, da za kurilno olje je toleranca, ki je dopustna, je tisoč miligramov žvepla na liter, pri pogonskem gorivu je to stokrat nižje. Se pravi, je deset miligramov na liter, ampak kot rečeno, ko smo preverjali smo ugotovili, da dejansko vse gorivo, ki je tukaj v Sloveniji, ustreza temu strožjemu pogoju. In dodatno naj povem, da tudi v zakonu zdaj tudi iz tega razloga eksplicitno se tudi navaja kateri tip goriva to je in to je ista oznaka kot velja za plinsko olje za pogon. Tako da tukaj ne bi potem smelo biti kakšnih težav. Tako da tudi glede tistega odgovora serviserjev, jaz predvidevam, da so tudi v tistem trenutku imeli v mislih najbrž dve zadevi, ki se radi zgodita. Prvič, če bi res točil noter tisto kurilno olje po specifikaciji, kar se pa tukaj ne bo zgodilo. Druga zadeva pa tudi morda kakšne stare rezerve, ki kje ostanejo in se potem na dnu kakšnih večjih rezervoarjev zgodi tudi kaj več vode in tako naprej. Ampak ravno zaradi tega, ker se predpisuje dejansko višji standard za to gorivo, ki se bo uporabljalo od 1. 1. kakršnihkoli takšnih zapletov ne pričakujemo, ker se bo to tudi seveda nadziralo.

Zdaj glede dostopnosti je bilo tudi opozorjeno, s tem smo se tudi sami kar veliko ukvarjali, pregledali smo dejansko seznam bencinskih servisov, ki razpolagajo, ki danes ponujajo kurilno olje, ker se bo, rešitev je narejena tako, da čim bolj poenostavi vse skupaj, kot rečeno že uvodoma, uporabljala se bo ista ročka, ista tehnična oprema in vse, kar seveda tudi spada zraven. Se pravi, da da nekih nadgradenj ne bo potrebnih. Ravno tako ne bo potrebnih vkopavanj novih rezervoarjev ali kaj takega, ker seveda tu bi šlo pa res za velike investicije na bencinskih servisih. Tako da ugotovili smo, da je preko polovice bencinskih servisov oziroma tam nekaj preko 250 mislim, da je teh, ki takšno gorivo danes ponujajo. Kot je bilo tudi že omenjeno, možne so dobave na dom. Dodatna informacija je zgolj še to, da v nekaterih območjih, ki so oddaljena, so ravno tudi zaradi regulacije cen pogonskih goriv, tako imenovana premium goriva, dizelska, nekako manj zanimiva za porabo. Naša ocena je, da ko se bo ta sistem vpeljal in bodo tudi distributerji opazili, da tukaj pa je en produkt, ki na njihovem območju bi lahko šel v promet, bi lahko tudi nekako ga dosti bolje tržili in iztržili, se pravi, tako v svojo korist, na drugi strani pa seveda tudi v korist kmetov, da se bodo te lokacije še nekoliko dopolnile. Smo pa pri pregledu bencinskih gledali, da ne bi bilo teh, da se ne bi kje pojavile večje sive lise, in jih tudi nismo, vsaj po tej mreži, ki jo imamo po Sloveniji, katere so, se ni odkrilo, da bi kje nastala kakšna siva lisa s tem v zvezi.

Hvala.