Hvala za besedo. Lep pozdrav vsem poslankam, poslancem, državnemu sekretarju.
Vsekakor je to pozitivna novost, kajti predvsem gre za tipičen primer debirokratizacije, takojšnji finančni učinek na kmetijah in pač še tisto, kar je v redu, kar smo zdaj ugotovili, pač ni meje navzgor, kajti vemo, da seveda določene kmetije so pač ta pravilnik o normativih bil podcenjen, kajti ne upošteva različnih načinov obdelovanja niti intenzivnosti, niti zadev. Druga stvar, se pravi, pozitivno zato, da zdaj tega ni navzgor, kajti vemo, z vsemi temi evropskimi novimi green deal in ostalimi dogovori, kaj je malo paradoksalno, ne zahtevajo toliko več, toliko več dela in tega dela v glavnem seveda s stroji, sploh na večih kmetijah, treba je imeti več obhodov, ne smejo biti prazne njive, mora biti ozelenitev, itn., in se seveda posledično za to količina porabljenega goriva na kmetijah raste.
Kar se tiče spodnje meje. Tukaj vidim, je ena poslanska skupina že napisala en amandma. Smatramo zaradi same diskriminacije in tega, da imamo več kot očitke, da se za male kmetije ne poskrbi dovolj, in da niso nikjer najdene, je to 540 litrov, misli, da malenkost visoka norma in bi bilo o tem dobro razmisliti in mislim, da sploh za kmetijska zemljišča dati dol, kajti vemo, da za en hektar njive je pač ta normativ do sedaj 200 litrov, za en hektar trajnega nasada dobrih 400 litrov in nekdo, če ima en hektar sadovnjaka, lahko rečemo, da že je, se pravi, neki player na trgu ali pa nek igralec in ni prav, da se ga, čeprav finančni učinek nima ne vem kakšen, mislim pa, da ni prav, da se ga diskriminira. Isto tako pri gozdu. Pri gozdu je sicer druga stvar, da mogoče ne bo kmetija pet, šest, deset let uporabila, tista, ki ima izključ…, ampak v gozdu, se pravi, mogoče nič goriva, potem pa lahko pride kakšen žledolom, kakšna druga težava ali pa da je treba pač poseči v gozd in takrat se porabi več in potem kmetija ni v registru, se pravi, nima vstopnega praga in mislim, da bi bilo potrebno to stvar znižati.
Obarvan dizel, kurilno olje ali pa rdeče obarvan, tako kot smo tudi zdaj slišali državnega sekretarja. Tukaj moram reči, da so pa na kmetijah zastrigli alarmi in velika težava ali bo to gorivo ustrezne kvalitete za, tudi bom rekel, ne tiste 50 let stare traktorje, ki vemo, da gredo skoraj na zlaufan olje, ampak tudi za novejše stroje, ki imajo visokotlačne črpalke, visokotlačne injektorje in mi smo dali tudi povpraševanje po vseh teh prodajalcih teh novih traktorjev, in odgovor je bil, da ni problem, če je to v skladu z uredbo in z normativi. Prav zanimivo, drug odgovor smo dobili pa od serviserjev teh visokotlačnih črpalk, ki pa govorijo, da je zadeva sporna in da zadeva seveda ni primerna za take traktorje. Zato smo mi tudi naredili, vzeli vzorec nafte, kurilnega olja iz različnih dobaviteljev, različnih črpalk, oddali v edini akreditiran laboratorij v Sloveniji katerega imamo, narediti analize in moram reči, da te analize so kar tam nekje, v bistvu so v skladu s temi lastnostmi, ki bi mogle biti. Imajo različne, sicer je malo ponekod malo več vode, ponekod jo je malo manj, ta cetanska vrednost je približno ista. Je pa bistveno povečanje žvepla v kurilnem olju kot pa pri dizelskem gorivu. Se pravi, nimamo težav, res pa, da mora biti neko zagotovilo tudi od prodajalcev energentov, da je gorivo ustrezno, da ustreza vsem normam, tudi za najsodobnejše stroje, kajti tudi taki nekateri so na slovenskih kmetijah.
In še druga stvar je. Dostopnost. Dostopnost vemo, da nekje, ne vem, na področju Goričkega, itn., tam se kurilne olje ne prodaja, ogreva se na drva drve, je pa ponekod potrebno zelo dal…, bo treba pa ponekod zelo daleč iti do goriva, vemo pa, da tudi sama dostava goriva na dom pa za daljši čas, pa za manjše kmetije pa tudi ni primerna. Drugače pa ja, kar se tiče debirokratizacije, takojšnjega finančnega učinka za kmetije je zakon, moram reči, v redu in ga in ga v tej stvari podpiramo s temi zagotovili. Hvala lepa.