Govor

Hvala, spoštovana predsednica.

Cenjene kolegice, dragi kolegi, predstavniki Vlade!

Odbor za delo, družino, socialne zadeve in invalide je na 9. nujni seji kot matično delovno telo obravnaval zahtevo Državnega sveta za ponovno odločanje Državnega zbora o Zakonu o spremembah Družinskega zakonika. Predstavnik Državnega sveta je opozoril na ključne pomisleke, zaradi katerih je Državni svet vložil zahtevo za ponovno odločanje ter pozval Državni zbor, da ponovno pretehta svojo odločitev.

Državni sekretar Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je predstavil mnenje Vlade o navedbah, ki izhajajo iz zahteve, in med drugim pojasnil, da Zakon o spremembah Družinskega zakonika zagotavlja nediskriminatorno obravnavo istospolnih partnerjev glede sklenitve zakonske zveze ter ureditve pogojev za posvojitev otroka. Predstavnik Zakonodajno-pravne službe je pojasnil, da se navedbe v zahtevi Državnega sveta večinoma nanašajo na primernost zakonske ureditve, torej so vsebinske narave in presegajo zakonsko ter poslovniško določen okvir Zakonodajno-pravne službe. Glede ureditve skupne posvojitve otrok s strani istospolnih partnerjev v Zakonu o spremembah Družinskega zakonika pa je pojasnil, da ta po mnenju Zakonodajno-pravne službe ni v neskladju s tretjim odstavkom 53. člena Ustave. V razpravi so članice in člani odbora razpravljali o posledicah spremenjene definicije zakonske zveze ter izenačitve heterospolnih in istospolnih partnerjev na področju ureditve skupne posvojitve otrok. Podporniki zakona o spremembah o spremembah Družinskega zakonika so poudarili, da se z zakonom odpravlja diskriminacijo in implementirata dve odločbi Ustavnega sodišča. Obe odločbi Ustavnega sodišča sta neposredno izvršljivi, spremembe ki se jih uvaja z zakonom o spremembah Družinskega zakonika pa so že v veljavi. Pojasnili so še, da zakonodajni referendum ne more biti pravno sredstvo zoper odločbo ustavnega sodišča, in da večina ne more odločati o usodi manjšine. Nasprotnikom zakona o spremembah družinskega zakonika so očitali, da se postavljajo nad Ustavno sodišče, borijo proti neenakopravnosti in širijo strah. Poudarili so tudi, da je v postopku posvojitve varstva v korist posvojenca vedno na prvem mestu. Nasprotniki zakona o spremembah Družinskega zakonika so izpostavili nekaj mednarodnih dokumentov in določb Ustave Republike Slovenije. Opozorili so na 16. člen Splošne deklaracije o človekovih pravicah, ki pri ustvarjanju družine eksplicitno navaja moški in ženski spol. Izpostavili so 3. in 39. člen Konvencije o otrokovih pravicah, ki državam podpisnicam oziroma njihovim institucijam nalaga, da morajo otroke v koristi biti glavno vodilo pri vseh dejavnostih v zvezi z otroki. Pojasnili so še, da je v 53. členu Ustave določeno, da država varuje družino, materinstvo, očetovstvo, otroke in mladino. Omenili so tudi, da ima v Sloveniji oblast ljudstvo, voljo ljudstva, ki je v obravnavani temi bila izražena že na treh referendumih, pa se s sprejemom Zakona o spremembah Družinskega zanika zakonika zaobšlo. Po opravljeni razpravi je odbor z večino glasov vseh članov sprejel mnenje, da je Zakon o spremembah Družinskega zakonika ustrezen.

Hvala.