Govor

Barbara Leder

Hvala.

Pozdravljeni, vsi prisotni. Spoštovana predsednica, poslanke, poslanci, predstavniki Vlade!

(Barbara Leder, direktorica sklada.)

Najprej, hvala za povabilo k udeležbi. Naše stališče je seveda, da kot osrednja institucija na področju štipendiranja v Sloveniji vsekakor pozdravljamo namen predlaganih ukrepov,. Želeli bi poudariti, da je za izvajanje samega štipendiranja pa res nujno zagotoviti dvoje. Jasno in nedvoumno pravno podlago, ki bo omogočala izvajanje predlaganih ukrepov programa štipendiranja. Sklad nima pristojnosti, da ureja pravne podlage, smo izvajalec, vendarle pa na podlagi res dolgoletnih in bogatih izkušenj smo pripravljeni prispevati svoj košček strokovnega znanja in tega ni malo. Kot je že bilo povedano tudi z vidika samega izvajanja je treba zagotoviti ustrezne pogoje za izvajanje javnih razpisov. Sredstva za zaposlitev strokovnih sodelavcev, ki bodo tu prispevali svoj input za spremljanje. Nenazadnje pa je to povezano tudi s povečanjem kadrovskega načrta, da se ne bomo ustavili samo pri sredstvih.

Sedaj glede pravne podlage, to je recimo bistveno, da par stvari izpostavim. Besedilo sprememb zakona v delu postopka za delitev štipendij. Še vedno je najbolj ustrezno, da se štipendije za potrebe Ministrstva za zdravje izvajajo izven določb Zakona o štipendiranju. Taki vrsti in namen štipendij, kot so predlagane v / nerazumljivo/ pač ne sledijo. Skladno s 4. členom Zakona o štipendiranju ministrstva lahko skladno s svojimi predpisi podeljujejo namenske štipendije, za katere se pa določbe tega zakona ne upoštevajo. V kolikor se ohrani urejanje te materije zgolj znotraj Zakona o štipendiranju je potrebno razjasniti sledeče. Zakon o štipendiranju točno določa vrste štipendij, ki se dodeljujejo po tem zakonu. Državne štipendije, Zoisove štipendije, štipendije za deficitarne poklice, štipendije za Slovence v zamejstvu in po svetu ter štipendije ad futura ter postopke dodeljevanja in obveznosti za vse te vrste štipendij. Postopki dodeljevanja, pogoji in merila se med seboj razlikujejo glede na vrsto štipendij, zato je potrebno v predlogu spremembe člena jasno opredeliti kateri postopek se za predvideno štipendijo Ministrstva za zdravje uporabi ali pa določiti nov specifični postopek za to vrsto štipendije. Torej štipendijo prejme posameznik, ki je vpisan na določeno izobraževalno ustanovo v Sloveniji in se bo po zaključku izobraževanja zaposlil v Sloveniji na določenem območju. Po pregledu ugotavljamo, da temu najbolj sledi amandma vložen s strani Državnega sveta, ki natančneje določa nov postopek dodelitve štipendije. Obenem poudarjamo tudi, da je Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve pristojno za tolmačenje oziroma spremembe samega Zakona o štipendiranju in v tem delu je vsekakor potrebno uskladiti spremembe tudi z njimi. Mi smo izvajalec. Res, narediti moramo vse, da ne bo prišlo do situacije, da štipendij zaradi nedorečene pravne podlage ne bi mogli izvajati, ni v interesu nikogar. Kar se tiče zagotovitve pogojev za izvajanje, ja, v skladu bodo nastali stroški, stroški zaposlitve ene osebe, materialni stroški, amandma vlade sicer tega izrecno ne predvideva v sami dikciji, vendar pa, kot je iz obrazložitve izhaja in obveznost ministrstva, da v skladu krije tudi te stroške. Izpostavljamo tudi dejstvo, ki smo ga že v preteklosti pojasnili Ministrstvu za zdravje, potrebno je povečati tudi kvoto zaposlitev, kadrovski načrt sklada za eno osebo. Zdaj, izvajanje večletnega javnega razpisa bi lahko prineslo tudi zaostanke na področju drugih štipendij, Zoisove štipendije, deficitarne štipendije, tega si pa vsekakor ne upamo in ne moremo privoščiti. Zadnji amandma Državnega sveta določa tudi inštrukcijski rok za izvedbo javnega razpisa, to je štiri mesece po uveljavitvi zakona. Seveda je to izvedljivo v tem roku, moramo imeti pa izpolnjene vse predpogoje. Če zaključim, da, vidimo se kot izvajalec tega javnega razpisa, imamo potrebno znanje, pripravljeni smo ga deliti, je pa res, bodimo pozorni no, da bo jasno pa res nedvoumna pravna podlaga, ki bo omogočala izvedbo javnega razpisa. Hvala.