Govor

Sanja Ajanović Hovnik

Hvala lepa, predsednica.

Torej Ministrstvo za javno upravo je predlagatelj finančnega načrta za ožje ministrstvo in upravne enote ter en organ v sestavi, inšpektorat za javni sektor. Razrez predloga rebalansa proračuna za leto 22 nadskupini tipa sredstev je razviden kot je priloženo. In sicer integralna sredstva, namenska sredstva, eu sredstva ter integralna sredstva slovenska udeležba. Na Ministrstvo za javno upravo bo na tem mestu ali realiziralo 254 milijonov 961 tisoč to pomeni slabih pet milijonov manj kot je bilo načrtovano.

In sicer po predlogu rebalansa proračuna za leto 22 se povečuje poraba na integralnih sredstvih za slaba dva milijona in namenskih sredstvih za dobrih 19 milijonov, znižuje se pa na eu sredstvih in pripadajoči slovenski udeležbi in sicer, zaradi reorganizacije ministrstva ter s tem povezano s spremembo Inopa. Ministrstvo kot predlagatelj finančnega načrta realizira svoj finančni načrt v okviru naslednjih podprogramov. Na podprogramu za predsedovanje Sveta Evropski uniji bo Ministrstvo za javno upravo realiziralo za približno 50 tisoč manj sredstev, kot je bilo načrtovano. Tu gre predvsem za stroške dela. Potem na podprogramu za centralno informacijsko infrastrukturo in telekomunikacijsko tehnologijo, gre za večji del integralnih proračunskih sredstev za 46 milijonov evrov ter namenskih sredstev v višini 2 in pol milijona evrov, ki se namenjajo za delovanje centralne in lokalne informacijske tehnologije in njeno posodabljanje.

Potem na prostorski in drugih pogojih za delo, na podprogramu za prostorske in druge pogoje za delo državnih organov. V predlogu rebalansa je planiranih dobrih 48 milijonov evrov integralnih sredstev za izvajanje nalog na področju sistemskega urejanja, ravnanja s stvarnim premoženjem države in samoupravnih lokalnih skupnosti, centraliziranega ravnanja s stvarnim premoženjem države, načrtovanja in usklajevanja prostorskih potreb organov državne uprave ter za druge naloge, na področju ravnanja s stvarnim premoženjem. Predvsem tu mislim na počitniško dejavnost in opravljanje strokovnih in administrativnih nalog za Stanovanjsko komisijo. Večji del teh 48 milijonov gre za stroške upravljanja in tekočega vzdrževanja ter plačevanja obratovalnih stroškov za poslovne in druge prostore. To govorimo o ministrstvih, skupaj z organi v sestavi, razen MORS, MNZ in MZZ. Potem imamo tu predvidenih 17 milijonov za plačilo stroškov najemnin in odplačilo leasing pogodb, Furs Celje, Upravna enota Grosuplje in potem še 9,6 milijonov za investicijske projekte, investicijsko vzdrževanje in manjše investicije ter sofinanciranje občin za uporabo prostorov po 103. členu.

Naslednji podprogram, prostorski in drugi pogoji za delo državnih organov. Tu imamo, v bistvu bolj ko ne, gre za realizacijo veljavnega proračuna, naslednji podprogrami upravljanja stanovanj in počitniških enot in garaž. Tudi tu je manjša sprememba glede na veljavni proračun in potem imamo še upravne storitve v upravnih enotah in tu dejansko vidimo, da prihaja do nekaj več realizacije, kot je bilo načrtovano in sicer za plače namenjamo 20, - samo majčkeno, ja, - načrtovano je bilo 75 milijonov in…, skupaj, 75 milijonov, realizirano pa 102 milijona 309. Nekaj več sredstev namenjamo za plače in nekaj več sredstev za materialne stroške, in sicer za vplačane tiskovine, za vplačane tiskovine, stroške pošte in tudi stroške varovanja, ki so zdaj novi stroški, ki jih upravne enote pred tem niso poznale.

Naslednji podprogram je urejanje in organizacije javne uprave. Torej gre za stroške, povezane z delovanjem samega ministrstva. 20 milijonov oziroma 90 procentov načrtovanih pravic porabe namenjamo za plače in za materialne stroške sta dobra 2 milijona in še Inšpektorat za javno upravo, ki se giblje v okviru svojih načrtovanih sredstev.

Hvala lepa.