Ja, hvala za besedo.
Lep pozdrav vsem prisotnim!
Gospa sekretarka je zdaj na koncu načela temo, ki sem jo ravno jaz želel tudi povedati oziroma opozoriti, rekla je trajnostna mobilnost, zmanjšanje emisij ste vsi poudarjali, pa seveda ogljični odtis in tako naprej. Slovenija ima največji ogljični odtis ravno iz prometa. In vse te debate o povečanju, se strinjam s sekretarko, nikoli ne bodo imeli efekta. Mi imamo kar nekaj drugih zakonov, ki to urejajo in rešujejo, ampak se jih noben ne poslužuje, eden od njih je že dolgo časa sprejet in govori o skladnem regionalnem razvoju, ne pa o centralizaciji, kar delamo zmeraj bolj. Če bi polovico teh javnih uslužbencev, ki se vozijo v Ljubljano, pustili tam, kjer so bili, bi imeli in ogljični odtis manjši in pritisk na obvoznico in pritisk na avtoceste in tako naprej. Tako, da rešitev je polno, ne samo metanje betona pa asfalta, veliko boljših rešitev z vseh vidikov ne, ljudje bi živeli tam, kjer pač stanujejo in tam hodili v službe, to se je lepo pokazalo, ko smo imeli delo od doma, pa se svet ni ustavil, pa je bilo bistveno manj prometa na cestah, mene je bilo včasih strah v Ljubljan iti, ker nisem nobenega avta od Bovca do Ljubljane srečal, nisem vedel zdaj, ali je že konec, bi rekel, sveta ali kaj se dogaja, sploh ponoči. Tako, da se da, ne, ne da govorimo o novih cestah, umeščanjih, kjer ste si naredili še novo težavo, ko ste odpravili to omejitev glede pravice nevladnikov oziroma civilnih iniciativ. Ponovno imamo trojčke na potezi, ki se bodo formirale za vsako novo umestitev, vedno nekomu nekaj ne paše in vi ste zdaj nazaj to sprostili, da trije ljudje ponovno so stranka v postopku. Imeli smo v preteklosti tudi ne to idejo proti Vrhniki in ljudje, ki so tam spremljali neko gradnjo, so bili prepričani, da se gradi tretji pas, pa smo dobili protihrupne ograje, zdaj bomo pa to podirali pa nekaj novega delali. Tako, da očitno je to samo posel za neke, bi rekel, gradbenike, betonerje, asfalterje, ni pa to ciljno in okoljevarstveno v nobenem primeru. Jaz podpiram to, da se določene smeri uredijo, tako kot smo prej govorili, tretja razvojna os mimo Ptuja in tako naprej, delati pa neke vpadnice, neke ekstremne vpadnice, to kar se zdaj govori o dodatkih, pol pa takrat, ko so počitnice, so te vpadnice praktično prazne, tisto, kar to uporablja skozi celo leto ve, pa nismo s tem nič prihranili. Na drugi strani je bilo govora o rešitvi Koper-Dragonja, bila je pa tam v preteklosti ena boljša rešitev, da bi se Kozino povezalo s tem razvodom nad Reko, to je najkrajša relacija, pa bi se ves tranzit iz Italije preusmeril na neko normalno avtocesto, vsaj v poletnih časih. Tako, da bedarij je bilo v preteklosti že preveč, da bi zdaj še nove delali, pa metali denar tam, kjer na koncu ni efekta, na eni strani govorimo o zmanjšanju emisij, na drugi strani bomo te emisije povečali in skoncentrirali v Ljubljani, pa bo naslednji ukrep, ki bo rekel, ja, pa PM 10 delcev imamo preveč, pa PM 5 pa tako naprej, pa bodo tam okoljevarstveni ugotovili, da je to od prometa in kaj bomo pol omejevali promet pa avtocesto gradili? Dajmo se že zresniti. In kaj bomo pol? Omejevali promet, pa avtocesto gradili. Dajmo se že zresniti. Slovenija je dosti velika, da so ljudje lahko tudi v kakšnem drugem mestu, pa je tam neka izpostava državne funkcije ali pa neke javne ustanove, ne pa da smo vsi v Ljubljani, lahko je parlament, lahko je vlada, ni pa nujno, da so vsi resorji posameznih ministrstev, ker to nič ne pripomore k neki racionalnosti. Samo tem ljudem plačujemo še potne stroške, pa kilometrine, na koncu pa iz ene pisarne v drugo gre po pošti papir, ne pa iz roke v roko, kar so nekateri prodajali. Ja, če so na enem mestu, bo pa učinkovitost večja. Manjša je. Tako, da ko govorimo o tem, ja avtoceste tam, kjer manjkajo, zato, da se poveže in da naredimo tranzit pretočen. Zdaj okrog Ljubljane pa te floskule, ki so se zdaj prodajale, tega nikoli ne bomo umestili, ker bo toliko civilnih iniciativ, da je to, bi rekel, izguba časa. Tako da dajte raje razmisliti, da se mogoče kakšne javne funkcije oziroma tam, kjer ima država možnost vplivati, nazaj porine na kakšne druge lokacije, Koper, Maribor, Celje, Nova Gorica in tako naprej. Ne pa, da se navkljub temu, da je bila neka zaobljuba, da se ne bo centraliziralo, se to še vedno počenja čisto po nepotrebnem. Na eni strani govorite o digitalizaciji, kar naj bi pomenilo, da lahko vsak od doma dela, vse to se propagira. Na drugi strani pa uradne inštitucije hočejo imeti vsaj na enem mestu. In v Ljubljani se gradi enormno, s tem povečuje obremenitev, drugje pa puščamo, da periferija propada, povečujemo pa sami sebi onesnaženje. Tako da rešitev je več, to sem hotel. Mislim, da je pa ministrica dala oziroma sekretarka dala dobro iztočnico.
Hvala.