Govor

Davorin Terčon

Hvala lepa gospa predsednica.

Spoštovani poslanci in poslanke, spoštovani vsi ostali!

Komisija Državnega sveta za lokalno samoupravo se je seznanila s poročilom, ki so ga predstavili odgovorni iz Ministrstva za infrastrukturo in DARS.

V razpravi pa je komisija, povzel bi nekatere poudarke, opozorila predvsem: v prvi vrsti, da so nekateri odseki že zelo preobremenjeni in bi rekel lahko v prometnih konicah, v turistični sezoni, sezone že takoj obremenjeni, da je stanje skoraj kaotično. Posebej je bilo poudarjeno na potrebo po ureditvi ljubljanskega avtocestnega obroča, kjer se srečujeta tako tranzitni kot primestni in mestni promet. Predstavniki DARS so pojasnili, da so že podali pobudo, da bi se ta stvar dobro uredila z ustrezno tangento, se pravi obvoznico med vzhodom in zahodom mesta Ljubljane, ki bi bila zgrajena predvsem za tranzitni promet, kjer se ne bi srečeval z mestnim in primestnim prometom, pa tudi z ostalimi ukrepi, kot je tudi tretji pas na sami obvoznici. Komisija ugotavlja, da to pobudo podpira, vendar da je njena realizacija zaradi problemov umeščanja v prostor in ostalih problem zelo oddaljena. Zato predlaga, da se čim prej najdejo rešitve za tretji vozni pas po primorski avtocesti do Logatca in po štajerski avtocesti do Krtine, pa tudi ustrezni ukrepi na samem ljubljanskem avtocestnem obroču, ki bi omogočali normalno pretočnost tega prometa.

Kot drugo moram reči, da komisija podpira prizadevanja Darsa, da bi se poleg ustreznemu razvoju železniške infrastrukture in spodbujanja javnega potniškega prometa poskrbelo tudi za ustrezno modernizacijo cestnega, predvsem avtocestnega sistema. V povezavi z dolgotrajnimi postopki, o katerih sem že govoril, umeščanja cestne infrastrukture v prostor, pa je komisija posebej opozorila na primer Magne, kjer je bil sprejet poseben zakon, ki je omogočil praktično v dobrem letu do dveh umestitev tega projekta v prostor, kot vemo, na najboljših kmetijskih zemljiščih. Opozarja na to, da bi bilo mogoče smiselno tudi za tako kritične primere, kot je izgradnja cestne infrastrukture, ki imajo širši družbeni pomen, razmisliti o takih ukrepih, da se ne bi umeščanje v prostor dogajalo tako počasi in pridobivanje ustreznih dovoljenj, saj mislim, da je ta problematika bistveno bolj pomembna kot izgradnja, z vsem spoštovanjem, samo enega industrijskega objekta, ki jih seveda potrebujemo. Z vidika prometne razbremenitve nekaterih urbanih krajev, kjer lahko avtocesta služi tudi kot obvoznica tem urbanim krajem in kjer avtocestni odseki niso tako obremenjeni kot primeri, kot sem jih navedel, ta komisija predlaga, da se bi razmislilo, da bi na teh odsekih mogoče ne veljal vinjetni sistem, saj ljudje ne kupujejo vinjet za to, da bodo prišli v službo po dveh kilometrih na primer avtoceste ali pa iz službe, ne bodo pa zaradi tega kupovali celoletne avtocestne vinjete in mislim, da tudi neka finančna analiza glede prihodkov na tem področju ne bi vzdržala. Seveda govorim o avtocestnih odsekih v urbanih krajih, kjer bi lahko razbremenili urbana središča, predvsem v špicah, ko prihajajo do ljudje na delo in iz dela in kot sem rekel, kjer ne bi imeli negativnih posledic za finančno poslovanje Darsa. To so bili bistveni poudarki.

Najlepša hvala.