Okej, ja, hvala lepa.
Zanimivo je bilo poslušat tole postopkovno obračunavanje. Moram reči, da sem prvič v Državnem zboru na seji od kar ne opravljam več funkcije poslanca in z vidika, kajne, zdaj se pogovarjam kot minister, predvsem, z domovi starejših občanov, z Zavodom za zdravstveno zavarovanje, z ljudmi, ki potrebujejo dolgotrajno oskrbo in tam dobivam predvsem drugačno sliko od te, ki ste jo vi predstavili danes. Če začnem z osnovno razlago, zakaj je ta zakon po nujnem postopku in zakaj je treba z njim pohitet pred poletjem. Glejte, prejšnja Vlada je delovala tako gospodarno in racionalno, da je pustila v sistemu domov za starejše tako luknjo, da bi oskrbnine 1. septembra, če ta zakon ne bo potrjen pred poletjem, skočile za 22 %.
To ni nekaj, kar sem si izmislil jaz, to je pisalo v prevzemnem zapisniku, primopredajnem zapisniku, ki smo ga na ministrstvu dobil, ko smo ga podedoval od Nove Slovenije. 1. septembra bredo oskrbnine gor za 22 %, če Vlada ne najde 30 milijonov evrov za to, da to prepreči. Zato to počnemo danes, da oskrbnine ne skočijo za 22 % in da bodo ljudje lahko še naprej užival pravice, ki jim jih domovi za starejše omogočajo. Če ta zakon zavrnete, bomo pač nasedli na mino, ki ste jo postavil in to je, da bodo oskrbnine šle gor za skoraj četrtino, brez stroškov ogrevanja in ostalega. Skratka, ta zakon rešuje krizo, ki ste nam jo pustil.
In druga stvar, zakon, ki ste ga napisal, bi moral stopit v veljavo 1. 1. 2023. Vsi deležniki ga ocenjujejo kot neuresničljiv. Podpisana je celo peticija, pod katero so podpisani ne samo nevladne organizacije, ampak Skupnost socialnih zavodov Slovenije, to so domovi za starejše, potem Skupnost organizacij za usposabljanje Slovenije, to so prav tako socialni zavodi. Potem, Socialna zbornica Slovenije, Združenje za državljanski nadzor zdravstvenega varstva, Zveza društev upokojencev Slovenije, vsi so podpisani pod to peticijo, ki pravi, da je ta zakon neuresničljiv in sam sem vzpostavil delovno skupino, ki je začela upravljati, delati na prenovi tega zakona sem ugotovil enako. Ta zakon bo zaradi neuresničljiv kadrovskih normativov kadrovsko sesul sektor, ta zakon bo zaradi nedorečenih financ finančno ošibil sektor in ta zakon, tak kot je napisan, gre v privatizacijo sistema, tako, da sistem bo treba temeljito prenoviti in zato zamikamo čas uveljavitve na 1.1.2024, da lahko to poskrbimo. Tako, da prosim ne govoriti o neracionalnosti, negospodarnosti oziroma preden govorite o tem poglejte na vaše lastno delo v preteklih dveh letih. To, kar danes počnemo in to moramo početi po nujnih postopkih, počnemo samo zato, da se nam kadrovsko in finančno družbeni podsistemi ne sesujejo in ta zakon je na žalost del te zgodbe. Hvala lepa.