Govor

Spoštovana, hvala za besedo. Lep pozdrav! Zdaj bi jaz pri 1. členu samo eno stvar izpostavila, ki morda se nam zdi malo, mislim, nam je žal, da je tako, drugače se nam zdi zakon zelo v redu, ampak problem je, da se pri nadzoru, čeprav se trdi, da bo nadzor učinkovitejši in večji, mi smo iskali pač ta podatek tudi na spletni strani ministrstva. Z njim se dejansko močno znižuje vloga Državnega zbora pri nadzoru nad poslovanjem sklada, ker po trenutni ureditvi je Državni zbor pač bil zelo vpleten v ta nadzor, po novem predlogu pa bo ta vloga Državnega zbora omejena zgolj samo še na seznanjanje s poslovno politiko sklada. O tem govori 12. člen tega zakona, pri čemer pa parlament nima več nikakršne odločevalske funkcije. Organa sklada bosta samo še dva, torej nadzorni svet in direktor. Nadzorni svet bo imel 5 članov, od tega vsaj enega iz Ministrstva za finance, Ministrstva za infrastrukturo in občine, v kateri je NEK in vse to pač imenuje Vlada in to se strinjam, da mogoče Vlada bo imela večji, bolj odločilen vpliv, močnejši nadzor, kakorkoli, ampak mehanizmi demokratičnega nadzora nad delom sklada pa so s tem pač zmanjšani, ker je vloga parlamenta enostavno samo še, da se seznanja s poročilom.

Tako da to je naš edini zadržek, drugače pa pozdravljamo ta zakon kot tak. Hvala.