Govor

Hvala, spoštovana predsednica naše odbora, za dano besedo.

Lep pozdrav seveda vsem poslankam in poslancem, direktorju Direktorata za energijo, vsem gostom!

Mogoče zaidem malo v preteklost kakšen je ta zakon trenutno v veljavi, potem pa v nekaj stavkih predstavitve, kaj želimo v Poslanski skupini Slovenske demokratske stranke z namero, da smo vložili ta predlog zakona, Predlog zakona o Javnem skladu Republike Slovenije za financiranje razgradnje Nuklearne elektrarne Krško, odlaganje radioaktivnih odpadkov in izrabljenega goriva iz Nuklearne elektrarne Krško.

V veljavi je zakon o Skladu za financiranje razgradnje NEK in odlaganje radioaktivnih odpadkov iz NEK, ki je bil sprejet leta 1994; od takrat je bil dvakrat spremenjen, in to leta 2003 in 2008. Z zakonom se je ustanovil Sklad za financiranje razgradnje NEK in odlaganje radioaktivnih odpadkov iz NEK. Sklad deluje v skladu s pogodbami med Vlado Republike Slovenije in Vlado Republike Hrvaške o ureditvi statusnih in drugih pravnih razmerij, povezanih z vlaganjem v NEK, njenim izkoriščanjem in razgradnjo.

Povzetek spremembe zakona. Poglavitna rešitev v predlogu zakona je preoblikovanje sklada v sklad, ki smiselno sledi sistemski ureditvi javnih skladov, zato da bi s sredstvi financiral ukrepe razgradnje NEK in odlaganje radioaktivnih odpadkov in izrabljenega goriva iz NEK. Sklad deluje po pravilih javnih skladov, v primeru, kjer je potreben odstop od določb, pa to ureja predlog zakona. Podobno se ureja tudi obveznost plačila dajatve za razgradnjo NEK in odlaganje radioaktivnih odpadkov. Predpisana je pristojnost določene višine dajatve in pristojnost primerjanja ustreznih višin dajatve. Določeni so organi sklada in njihove pristojnosti. Podrobneje je opredeljeno poslovanje sklada ter dokumenti, ki predstavljajo ključne strateške usmeritve delovanja sklada, prav tako pa zakon vsebuje pravila, vezana na upravljanje premoženja sklada.

Razlogi za sprejetje. Revizija Računskega sodišča obstoječega Zakona o Skladu za financiranje razgradnje NEK in pomanjkljivosti sedanje uredbe, ustanovitev /?!/ določb zakona s priporočili Nuklearne elektrarne Krško z dne 24. 10. 2006 o upravljanju finančnih sredstev za razgradnjo jedrskih objektov, izrabljenega goriva in radioaktivnih odpadkov, racionalizacija poslovanja sklada z namenom nemotenega izvajanja investicije v odlagališče nizko in srednje radioaktivnih odpadkov v vrbini. Predlagani zakon bo imel finančne posledice za državni proračun v višini 34 tisoč evrov. Zaradi izvajanja nalog, ki izhajajo iz 8. člena predloga zakona, zaradi bistvenega zmanjšanja števila oseb, ki sodelujejo v organih sklada, se pričakuje bolj racionalno in uspešno delo sklada.

Mogoče ob koncu tega uvoda, zakon je bil, kot je že predsednica povedala, v prvem branju v Državnem zboru. Seveda, vsi smo si bili enotni takrat tudi pred glasovanjem, da ta zakon spustimo na pot drugega branja, s tem da podamo amandmaje. Tako smo jih podali v Slovenski demokratski stranki kot Vlada oziroma pristojni organi na ministrstvu. Skratka, naš skupni cilj je bil na seji Državnega zbora ob prvem branju, da dobimo čim bolj kvaliteten zakon.

Hvala za vašo pozornost.