Najlepša hvala. Torej, hvala že za do sedajšnje besede tako predlagatelja, kot Zakonodajno-pravne službe. Vlada, bom direkten, predlagane zakonske rešitve ne podpira, in sicer ključno iz, podobno kot smo slišali zdaj od ZPS, ključno, ker nista upoštevani ustavni načeli delitve oblasti pa decentralizacije oblasti, pa tudi ker imajo poleg že tega omenjenega in navedenega župani svoje interese, kot že omenjeno zastopanje v Državnem svetu Republike Slovenije, kjer je že sedaj kar 22 od 40 članov predstavnikov lokalnih skupnosti, tako že sedaj predstavniki slovenskih občin neposredno sodelujejo v zakonodajnem postopku, pri vseh predpisih, tudi tistih, ki se nanašajo na pristojnosti in financiranje občin.
Načelo delitve oblasti v okviru katerega je poudarjena samostojnost zakonodajne izvršilne in sodne veje in načelo decentralizacije oblasti, na katerem temelji neodvisnost in samostojnost lokalne samouprave bi bila s tem predlogom torej precej kršena. Namreč, načelo delitve oblasti zahteva natančno razdelitev pristojnosti med zakonodajno in izvršilno oblastjo, zato zakonodajalec nikoli ne more biti tudi tisti, ki to izvršuje, kar bi pač v tem primeru se zgodilo. Namreč, samoupravne lokalne skupnosti, kot vemo, so del izvršilne oblasti, tako kot na primer vlada ali in neposredna državna uprava, ki izvršuje ne le lokalne predpise, pač pa tudi zakone in druge državne predpise in so del sistema javne uprave, ki opravlja pomemben del upravnih nalog, ki pa imajo seveda svojo podlago v odločitvah in zakonih Državnega zbora. Torej v primeru hkratnega opravljanja županske in poslanske funkcije bi lahko prišli bi prišli pravzaprav do situacije ko ti dve načeli nista več spoštovani. Namreč, župani v vlogi poslancev sami sebi predpisujejo kako ravnati, kajti temeljna pooblastila naloge lokalnih oblasti so seveda predpisane z ustavo in zakonom.
Mogoče še dodaten argument, namreč Državni zbor sprejema tudi državni proračun, ki je pomemben dokument gospodarske politike in politike skladnega regionalnega razvoja, v okviru tega seveda tudi lokalnega, hkrati pa, kot že omenjeno, odloča tudi o razrešitvi župana ali razpustitvi občinskega sveta, torej ob združitvi teh dveh funkcij bi bil vseskozi na preizkušnji to načelo decentralizacije oziroma neke samostojnosti lokalne samouprave.
Za zaključek poudarim še to, da namen ureditve teh nezdružljivih nezdružljivosti funkcij izpred dobrih deset let je v zmanjševanju korupcijskih tveganj in tveganj za nasprotje interesov, kar mislim da je tudi zelo pomembna zadeva.: Še enkrat zaključim. Zato predloga zakona ne podpiram.
Hvala.