Govor

Klemen Boštjančič

Dober dan in hvala za besedo!

Torej rebalans proračuna za leto 2022 in Zakon o izvrševanju proračuna, sta ključna dokumenta za delovanje Vlade in upravljanje javnih financ ter vodenje ekonomske in razvojne politike. Med izvajanjem proračuna za leto 2022 je bilo ugotovljeno, da so posamezni ukrepi vezani na izvajanje nalog za zmanjšanje vpliva Covid-19, finančno podcenjeni oziroma so bili sprejeti po sprejemu proračuna za leto 2022. Hkrati je prišlo še do dodatne spremembe gospodarskega položaja, predvsem z motnjami v dobavnih verigah, rastjo cen prehranskih izdelkov, materialov, surovin, ter nadpovprečno stopnjo inflacije. Vse navedeno je v veliki meri vplivalo na proračun države in glede na navedeno, je Vlada Republike Slovenije dne 25. avgusta letos, sprejela sklep, da je proračun za leto 2022 neuravnotežen. Predlog rebalansa proračuna za leto 2022 predstavlja prilagoditve aktualnim gospodarskim in geopolitičnim ter dejanskim potrebam. Posebej je treba poudariti, da je predlog rebalansa proračuna pripravljen v še vedno negotovih razmerah povezan z razvojem epidemije Covid-19 ter predvsem poglabljanjem energetske krize. Rebalans proračuna vključuje predvsem ukrepe za zagotavljanje preskrbe z energenti in blaženja posledic draginje za gospodinjstva in gospodarstvo, ki jih je vlada že sprejela. Pri načrtovanju predloga rebalansa so bile poleg programa stabilnosti 2022, makroekonomskih izhodišč iz spomladanske napovedi gospodarskih gibanj 2022, ki jih je izdalUMAR, ter izvedbenega načrta operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014-2020, še upoštevane ocene realizacije odhodkov do konca letošnjega leta, kot so jih pripravili predlagalci finančnih načrtov. Z rebalansom bo proračun Republike Slovenije uravnotežen na način, da bodo posamezni resorji prejeli več sredstev kot je bilo predvideno v prvotno sprejetem proračunu za leto 2022, da bodo lahko financirali vse svoje obveznosti. Nekateri, to so tisti, ki so ocenili, da načrtovanih sredstev letos ne bodo mogli porabiti, pa bodo z rebalansom dobili manj sredstev. Vsi resorji so glede na pričakovano realizacijo ter izraženo potrebo prejeli dogovorjeno višino pravic porabe, tako da nihče ne bo prejel manj sredstev kot jih potrebuje za izvedbo načrtovanih aktivnosti v letu 2022. Ocenjujemo, da bodo prihodki realizirani v višini 12 milijard 540 milijonov, od tega se načrtuje 10 milijard 418 milijonov evrov davčnih prihodkov, milijarda 195 milijonov evrov prejetih sredstev iz proračuna EU, kar 689 milijonov nedavčnih prihodkov ter 238 milijonov evrov kapitalskih prihodkov, donacij in transfernih prihodkov. Prihodki v predlogu rebalansa so v primerjavi s sprejetim računom proračunom 2022, višji za 9,34 odstotka. Odhodki rebalansa proračuna za leto 2022 so načrtovani v skupini višini 14 milijard 580 milijonov in so v primerjavi z odhodki v sprejetem proračunu za leto 2022, višji za 4,6 odstotka, za tekoče odhodke je namenjeno 4 milijarde 320 milijonov, za tekoče transfere 7 milijard 622 milijonov, za investicije milijarda 923 milijonov ter za plačila v proračun EU 714 milijonov evrov. V bilanci prihodkov in odhodkov se tako načrtuje primanjkljaj v višini 2 milijardi 40 milijonov evrov.

Hvala lepa.