Hvala.
Vlada ponovno predlaga Državnemu zboru, da predlog zakona obravnava po nujnem postopku, da se preprečijo težko popravljive finančne posledice. Predlog za nujni postopek utemeljujemo z dejstvom, da je s sprejetjem tega zakona povezan prejem finančnih sredstev iz naslova Načrta za okrevanje in odpornost. V primeru, da Slovenija ne sprejme zakona v skladu s časovnico, določeno v tem načrtu, to je v prvi polovici leta 2022, ima Evropska komisija možnost odločitve, da izplačilo za prvi del zahtevka iz Načrta za okrevanje in odpornost zamakne ali ne izplača. Prav tako pa se s predlogom zakona ureja prenos evropske zakonodaje, katere rok za prenos je tik pred iztekom oziroma se dopolnjuje prenos evropske zakonodaje, katere rok za prenos je že potekel. V primeru, da Slovenija ne prenese določb direktiv v nacionalni pravni red pravočasno, ima Evropska komisija možnost ukrepanja, pri čemer bi neugoden izid postopka lahko pomenil veliko finančno breme za Republiko Slovenijo in bi torej nastale težko popravljive posledice za delovanje države. V skrajnem primeru bi lahko Evropska komisija sprožila postopek uradnega opomina zaradi neizpolnjevanja zavez iz Načrta za okrevanje in odpornost, ki bi v skrajni fazi lahko vodil tudi do neizplačila sredstev iz tega naslova. Do časovne stiske glede sprejetja zakona je prišlo zaradi predsedovanja Slovenije Svetu EU v drugi polovici leta 2021, povečanega števila postopkov v zvezi s sprejemom evropske zakonodaje na področju trga kapitala in predvsem zahtevnosti vsebine predmetnega zakona ter daljšega usklajevalnega postopka.
V bistvu utemeljujemo predlog za sprejem zakona po nujnem postopku iz dveh razlogov: eno je prenos direktiv oziroma evropske zakonodaje, drugo zadeva pa je ogrožena sredstva iz načrta za okrevanje in odpornost.