Spoštovane kolegice in kolegi. Dobrodošli na današnjo 2. seji Odbora za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.
Med nami pozdravljam vabljene na sejo. To so predstavniki Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstva in prehrano oziroma Uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin. Takoj na začetku naj povem, da je ministrstvo sporočilo, da se bo seje udeležila državna sekretarka Tatjana Buzeti in Matjaž Guček, direktor uprave za javno upravo. Gospa državna sekretarka je v tem trenutku na drugi seji odbora, zato predlagam, da začnemo brez nje in se nam bo pridružila, ko tam končajo sejo. Na sejo smo vabili tudi prof. Aleša Kuharja, ki je tukaj tudi predstavnika Zveze potrošnikov, ki v tem trenutku mislim, da se nam ni… A ha, ni Kuharja sem mislila, da sem ga prej videla, ni Kuharja. Se opravičujem, gospod Aleš Kuhar, je sporočil, da pride pa da zamuja. Tako je. Se pravi da pride in da se nam kasneje pridruži.
Sedaj moramo še pogledati kdo od poslank oziroma poslancev se nam danes ne more pridružiti. In sicer poslanec: Jožef Horvat in poslanec Dejan Zavec sta službeno odsotna. Medtem, ko poslanca Jožefa Jelena nadomešča poslanec Tomaž Lisec, ki je – ne, obratno bomo še enkrat - to se pravi gospoda Tomaža Lisca nadomešča Jožef Jelen, ki je tam in gospoda Franca Propsa nadomešča poslanka Sanda Kazinovski, ki je tudi tukaj.
Tako. Sedaj imamo dejansko smo sklepčni in lahko začnemo z delom.
Pred odborom ste sprejeli sklic, na katerem je bil določen dnevni red. Prehajamo na določitev, potem tega dnevnega reda. In sicer določitev dnevnega reda je ena točka. To je Informacija o rezultatih posebnega nadzora v obratu za pridelavo rib Marinblue d. o. o.. Ker do pričetka seje odbora nisem prejela predlogov za spremembo dnevnega reda ugotavljam, da je s tem dnevni red določen tako kot je bil poslan s sklicem.
Tako sedaj lahko preidemo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA – INFORMACIJA O REZULTATIH POSEBNEGA NADZORA V OBRATU ZA PRIDELAVO RIB MARINBLUE.
Na začetku bi rada vse prisotne spomnila, da je odbor na svoji 1. seji to je bilo 15. 6. takrat prisotno ministrico, da nam da kratko poročilo o rezultatih nadzora Uprave za varno hrano, veterinarstva in varstvo rastlin pri tem podjetju. Poročilo smo prejeli. Poročilo je bomo rekli delno povzelo razmere v tem podjetju. Mislim, da imamo nekaj vprašanj. Predvsem pa je bilo takrat slišati od odgovornih na upravi, da bodo nadaljevali z nadzorom, da bodo ta nadzor po besedah Branka Podpečana – vodje veterinarske inšpekcije – končali v enem do dveh tednih. V samem poročilu pa je uprava zapisali, da bodo končali tam nekje do 8. julija. Glede na to, da smo tudi v sredstvih javnega obveščanja slišali, da je uprava še opravljala naknadni nadzor v tem obratu bi sedaj jaz prosila odgovorne – verjetno bo to poročilo dopolnil ali redko predstavil direktor Matjaž Guček – in potem seveda bom prosila kolegice in kolege poslance, da postavijo določena vprašanja; poročilo ste prejeli. Imamo tudi vabljene, kot smo rekli, še Zvezo potrošnikov in prof. Aleša Kuharja, ki ga, žal, še ni, vendar je rekel, da pride, da bodo lahko še oni pokomentirali to poročilo. Rada pa bi, da se danes osredotočimo, prvič, na higienske razmere in na ukrepe, ki jih je uprava odredila, in na drugi strani na obveščanje javnosti in s tem seveda varstvo potrošnikov.
Tako predlagam, če se strinjate, da nam najprej direktor uprave kratko predstavi, ne tega poročila, ki smo ga že dobili na odbor, z dne 30. 6. 2022, nosi datum, ampak mogoče, kaj je bilo ugotovljeno v naknadnih pregledih in kakšni so zdaj ukrepi, ki veljajo za tega nosilca dejavnosti. En mesec je že vmes potekel. Naj še spomnim vas in javnost, da so prve informacije v zvezi z nepravilnostmi pri tem nosilcu dejavnosti bile v javnosti, mislim, da 8. 6. 2022, tako je to že precej dolga zgodba in pričakujemo, da je tudi vsaj s strani Veterinarske inšpekcije oziroma inšpekcija Uprave za varno hrano pravilno bila vodena in imamo zdaj tudi že zaključke, ki bodo zanimali nas in slovensko javnost. Izvolite.