Govor

Janez Magyar

Hvala lepa spoštovana predsedujoča.

Spoštovani državni sekretar, spoštovani kolege poslanke in poslanci, lepo pozdravljeni!

Tudi sam pozdravljam današnji predlog regulacije DDV, vendar v tem času od našega Predloga z meseca maja in obravnave od junija, so se cene poskočile. Bil sem na pogovoru prejšnji teden pri enem podjetniku, ki je plačeval do recimo meseca junija nekje 10 tisoč, sedaj je dobil položnico nad 60 tisoč. In s tem dokazujemo, da tudi ta izpad v proračunu, se pravi 130 milijonov ne drži, saj že v vmesnem času so v proračun prilivali na osnovi povišanja cen električne energije, govorim konkretno za električno energijo in sicer v večjem obsegu, kar se je odrazilo tudi na denarnicah državljank in državljanov, ne samo podjetij. In zato, kot smo v amandmaju tudi predlagali znižanje na 5 %, ki tudi Evropska unija na nek način tudi prosperira in tudi dovoljuje, da se regulira DDV na 5 % oziroma celo Poljska, ki je DDV dejansko odpisalo oziroma je nična stopnja, da v tem primeru je upravičeno zares, da se upošteva 5 stopenjska oziroma 5 % stopnja DDV v primeru električne energije.

In pri tem bi dodal sledeče: ko sem poslušal v tem času, ko so cene dobesedno podivjale za električno energijo, konkretno govorim, so se operaterji oslanjali na borzne cene. Za božjo voljo! Baltske države, če ste spremljali, bom rekel, medije, Baltske države so imele isto te probleme, in dejansko so ugotovili, da ni bilo ekonomskih razlogov za povišanje na borzah. Ekonomskih razlogov govorim, za povišanje električne energije. Kjer pa ni ekonomskega razloga, je pa špekulativno oziroma bom rekel mahignativno povišanje. In tu bi morala tudi v tem trenutku Vlada na nek način poseči oziroma ministrstvo konkretno, ne finančno, ampak drugo ministrstvo, poseči v trg, da ne upoštevajo tako rekoč operaterji borzne cene, saj vemo, da Slovenija uvaža komaj 20 % električne energije. Mogoče za 20 % le obstaja povišanje cen v takšnem obsegu. Ampak mi imamo vodno, sončno, vetrno in nuklearno energijo, kjer se pa osnovne cene niso povišale. Tako ni razloga za povišanje v takšnem obsegu tudi električne energije. Zato v tem primeru, še enkrat poudarjam, če že ni bilo regulacije na področju borznih cen oziroma do operaterjev, ki ponujajo tržišču električno energijo, bi morali takrat že poseči s konkretnimi ukrepi do dobaviteljev, da ne upoštevajo borznih cen, saj ekonomskega razloga nimajo, tako kot so to storile baltske države, in v tem primeru do tega vzroka ne bi prišlo. S tem da pa sedaj 12,5 % znižamo z 22 na 9,5 %, če računamo, hitro enkratno stoprocentno povišanje cen dosti več pomeni za proračun, prilive, kot pa 130 milijonov zdaj z visoke cene na izgubo. Se pravi, v vmesnem času je dosti več denarja priteklo v proračun na račun višje vhodne oziroma neto cene, ki je bila, kot sem prej povedal, v špekulativnem; tudi druge države so to omenile, da je na borzah špekulativni dvig električne energije. Tiste države, ki proizvajajo električno energijo s plinom, pač upravičeno skrbijo, in tudi s premogom, saj so se cene teh vhodnih surovin za proizvodnjo električne energije še kako povečale, in tu upravičenje je, ampak pri nas v naši državi pa tega ni.

Zato prosim, prosim tudi kolege in kolegice poslanke ter poslance, da upoštevate naš predlog z znižanjem na 5 % DDV na omenjene energente, in dodamo še kurilno olje v ukrepe. Saj, če ste pozorno poslušali, in tudi trg, kako deluje, je nekje 14, od 12 do 14 % še domačinstev, ki uporabljajo za gretje svojih stanovanj kurilno olje. Zato je še kako upravičeno, da se tudi v ukrepe med elektriko, plinom in daljinskim ogrevanjem oziroma lesa za daljinsko ogrevanje, uvrsti tudi kurilno olje. In prosim, da se tu premisli, ampak tehtno premisli, in da gremo naproti gospodarstvu in tudi državljanom.

Hvala lepa.