Govor

Tina Heferle

Hvala lepa še enkrat.

Tudi tukaj bom zelo na kratko predstavila ključne točke. Morda za uvod, verjetno je odveč poudarek, da spolna zloraba otrok predstavlja eno težjih kaznivih dejanj in ima za žrtve daljnosežne in resne življenjske posledice. Danes večino primerov spolnih zlorab otrok zaznamuje vsaj delna spletna komponenta. Glavnino primerov pa se obravnava na podlagi prostovoljnih prijav spletnih ponudnikov. Da bi celovito uredili tako področje preprečevanja kot boja proti spolnim zlorabam otrok je Evropska komisija pripravila zakonodajni predlog s katerim bi naslovili razvoj na tem področju. Izkušnje kažejo, da za učinkovit odziv potrebujemo skupna pravila na ravni EU. Z omenjenim predlogom uredbe se ponudnikom nalaga obveznost glede zaznavanja, naznanjanja in odstranjevanja posnetkov spolne zlorabe otrok ter glede pridobivanje otrok za spolne namene. Poleg tega se z uredbo vzpostavlja nov center EU za boj proti spolni zlorabi otrok, ki bo med drugim upravljal zbirke kazalnikov spolnih zlorab otrok, prejemal prijave ponudnikov in zagotavljal pomoč žrtvam.

Glede navedene uredbe, torej Vlada predlaga stališče, da Republika Slovenija podpira vzpostavitev dolgoročnejšega pravnega okvira EU za učinkovit boj proti spolnim zlorabam otrok na spletu. Pri pogajanjih o predlogu uredbe pa bomo izhajali iz varstva temeljnih človekovih pravic, tudi iz varstva osebnih podatkov in varstva do zasebnosti. To je brezpogojno. Se tudi strinjam z vami, predsednica, kar ste prej omenili v obrazložitvi glasu. Tako da prizadevali si bomo za vzpostavitev jasnih pravil z zanesljivimi pogoji in zaščitnimi ukrepi, seveda ob upoštevanju, absolutnem upoštevanju pravic otrok do varnega življenja brez spolnega nasilja oziroma spolne zlorabe. Predlagamo torej podporo, tudi podporo osredotočenosti predloga na obveznosti ponudnikov spletnih storitev, saj ob zavedanju, da ogromno tovrstnih zlorab žrtve nikoli ne prijavijo. Njihovo sodelovanje je torej ključnega pomena za uspešno zaznavanje, preiskovanje in tudi odstranjevanje teh gradiv.

Še na kratko glede nove agencije, tako imenovane centra EU. Predlagamo stališče, da morajo biti predlagane rešitve sistemsko ustrezne in uporabne predvsem v praksi, kajti le tako bo lahko dosežen namen zaradi katerega je ustanovljen ta novi center. Predvsem je pomembna ustrezna ureditev delovanja centra z vidika pristojnosti nacionalnih organov odkrivanja in preiskovanja kaznivih dejanj ter organov pregona, pa tudi v razmerju do Europola, torej da se zagotovi njihovo neodvisno in neovirano izvajanje pristojnosti, nalog in funkcij.

Toliko na kratko. Hvala.