Govor

Tilen Božič

Spoštovana predsednica, hvala za besedo. Spoštovane poslanke, poslanci, predstavnice Zakonodajno-pravne službe in ostali.

Predlog zakona, ki je pred vami, sledi priporočilom, ki jih je Republika Slovenija leta 2020 prejela ob zaključku evropskega projekta podpore Republiki Sloveniji na področju krepitve segmenta alternativnih investicijskih skladov, krajše poimenovano AIS. Projekt je bil finančno podprt s strani Evropske komisije s tehnično pomočjo, cilj projekta pa je bil identificirati zakonodajne in tudi druge vrzeli ter pridobiti širok in uporaben nabor priporočil za izboljšanje pogojev poslovanja alternativnih investicijskih skladov, specializiranih za naložbe v zasebni kapital in nepremičnine. Za ureditev AIS je bilo potrebno pripraviti nov zakon in z njimi poseči tudi v Zakon o investicijskih skladih in družbah za upravljanje (ZISDU-3) in Zakon o upravljavcih alternativnih investicijskih skladov (ZUAIS). Pri tem, se je za pripravo zakona uporabljal pristop, da se z enim zakonom posega tudi v omenjena ZUAIS in ZISDU-3. Vlada se zaveda, da je s tem predlagan dokaj specifičen nomotehnični pristop, kar pa je v dani situaciji razumno. Na ta način se ureja tematike celovito v enem zakonu. Predlagani pristop prispeva k večji preglednosti ureditve vsebin, poleg tega pa omogoča, da se rešitve implementirajo hitreje kot bi se v primeru treh ločenih zakonodajnih postopkov. Menimo tudi, da je zaradi načela pravne varnosti tako primerneje, da vse potrebne spremembe zakonodaje stopijo v veljavo sočasno, kar je omogočeno s tem predlogom. Po trenutni zakonodajni ureditvi ZUAIS ureja področje upravljavcev AIS za profesionalne vlagatelje, ZISDU-3 pa za neprofesionalne vlagatelje. Predlog ZOAIS je potreben, ker ZUAIS določa zgolj upravljavce AIS ne pa tudi oblik teh skladov. V skladu s priporočili se je tako pripravilo predloge rešitev za opredelitev oblik teh skladov, ki so, se upoštevajo oziroma upoštevajo prakso najbolj primerne za naš trg. Predlaga se torej tri oblike in sicer alternativni vzajemni skladu, ki je oblikovan kot ločeno premoženje, specialna komanditna družba in investicijska družba, ki ima osnovni kapital razdeljen na delnice. Nadalje, zakon uvaja tudi dva tipa alternativnih investicijskih skladov in sicer specialni investicijski sklad ter nepremičninsko investicijsko družbo. Opredelitev oblik alternativnih investicijskih skladov ter prilagoditev ureditve posebnosti in posamezne oblike bo pripomogla k lažji in bolj učinkoviti izvedbi nadzora nad temi skladi s strani Agencije za trg vrednostnih papirjev. To pa bo prispevalo k večji pravni varnosti tako ponudnikov kot seveda vlagateljev. K varnosti vlagateljev bodo prispevale tudi določbe glede večje transparentnosti poslovanja takšnih skladov kot so določbe o informacijah, ki morajo biti vključene v akt ustanovitvi skladov ter v prospektu in v ponudbeni dokument. Področje, ki je primerneje regulirano in nadzorovano daje večjo predvidljivost in s tem pravno varnost in sicer tako ponudnikom kot vlagateljem, saj temelji v Sloveniji že poznanih pravnih oblikah družb, ki pa jih prilagaja specifiki poslovanja. Sprejem novega zakona tako za Slovenijo pomeni dodatne možnosti za pridobitev novega kapitala za financiranje hitro rastočih tako imenovanih start up podjetjih ter malih in srednje velikih podjetjih. S tem pa se ustvarja tudi nove priložnost za vlagatelje, kar lahko spodbudi slovenski trg kapitala. Republika Slovenija je krepitev kapitalskih trgov kot reformo v okviru dvig produktivnosti, prijazna poslovno okolje za investitorje uvrstila tudi v Načrt za okrevanje in odpornost, ki je podlaga za finančno podporo Evropske unije in mehanizma za okrevanje in odpornost ter v njem navedla tudi časovnico izvedbe ukrepa. To je obdobje 21 in 22. Od sprejetja tega zakona je tudi odvisno izplačilo tranše Evropske komisije in ob enem je to tudi poglavitni razlog, da se predlaga obravnavo tega zakona po nujnem postopku.

Na koncu bi radi še izpostavili, da so bili k predlogu zakona vloženi tudi amandmaji in sicer na podlagi mnenja Zakonodajno-pravne službe in s temi amandmaji, ki odpravljajo ugotovljene pomanjkljivosti oziroma izboljšujejo jasnost v nekem delu pa tudi dopolnjujejo besedilo Vlada soglaša. Predlagam, da predlog zakona vključno s predlaganimi amandmaji podprete.

Hvala.