Hvala lepa ponovno za besedo. Jaz bom dokaj kratka v svojih odgovorih.
Vprašanje glede povezave med pristojnostjo mednarodnega kazenskega in sodišče in Ukrajina, na to bi opozorila, da je do tega prišlo pravzaprav na zaprosilo Ukrajine za pomoč v tej situaciji. In tudi, kar se pa tiče vprašanja, ki pa je zelo kompleksno, zelo pravilno ste izpostavili, da mednarodno kazensko sodišče nima splošne pristojnosti nad pregonom mednarodnih zločinov, in da tudi niso nekatere države članice tega sodišča, pa vendarle rimski statut, statut mednarodnega kazenskega sodišča omogoča pregon najhujših hudodelstev, ki so v statutu opredeljena, tudi v primerih kjer so bili zločini storjeni, na območju ali s strani držav, ki niso članice tega sodišča, je kar nekaj situacij, kjer je takšna pristojnost omogočena, recimo na priporočilo oziroma predlog varnostnega sveta kjer seveda vemo, da ima recimo tudi Rusija možnost veta, in da na to možnost ne gre realno računati. Spraševali ste o uradnih možnostih. So pa tudi druge možnosti kjer bi ACC imel pristojnost tudi nad temi zločini, na primer v situaciji kjer so zločini storjeni na območju države, ki pa je članica sodišča in so storilci tam tudi prejeti. Tako, da nekaj, takšna in nekaj drugih možnosti obstaja. Seveda bodo pa o tem ali in v katerih okoliščinah in proti katerim potencialnim obtožencem sodišče ima pristojnost, odločali tudi pristojni organi v mehanizmih znotraj samega ACC. Jaz verjamem, da pot bo težka, ampak da vendarle nekaj možnosti pa obstaja in verjetno vsi upamo na to, da bo tudi znotraj tega mehanizma omogočena kaznovanost za te zločine, vključno z zločinom agresije, ki je zločin opredeljen v rimskem statutu. Pogovori tečejo, kot veste, tudi o možnosti ustanovitve posebnega mednarodnega sodišča, zato območje kar ima prednosti in slabosti.
Potem pa ste v zvezi s tem navezali tudi vprašanje o odločanju oziroma kazenski pregonih posameznih državah članicah. Kot vam je gotovo znano, obstaja načelo oziroma koncept univerzalne jurisdikcije oziroma univerzalne pristojnosti, kar pomeni, da lahko vsaka država preganja zločine, najhujše, ki so opredeljeni kot najhujša hudodelstva v mednarodnem kazenskem pravu na svojem območju ne glede na, se pravi, tudi izven za to predvidenih obstoječih mednarodnih kazensko-pravnih mehanizmov. Tako, da tukaj vprašanja pristojnosti ni in seveda mislimo, da bo ta mehanizem, ki se vzpostavlja, ta možnost Evrojusta, da pomaga tako mednarodnim institucijam kot nacionalnim preiskovalnim organom in organom pregona, da se dokazi zavarujejo, shranjujejo in tudi pomoč pri analizi mislim, da bo zelo dobrodošla vsem tem organom. Jaz mislim, da je to eden res pomembnih korakov pri skupnih prizadevanjih mednarodne skupnosti, da se okrepi mednarodni kazenski pregon takih zločinov. Res je, kot je bilo izpostavljeno, žal v preteklih situacijah ni bilo tako odločne reakcije, ampak prav tako pa je to pomemben precedens oziroma začetek tehničnih rešitev, ki bodo veljale tudi v prihodnjih podobnih situacijah do katerih seveda upamo, da ne bo prihajalo.
Upam, da sem vam odgovorila na vaša vprašanja. Če imate še kakšno dodatno vprašanje, smo z ekipo na voljo.
Hvala.