Govor

Še enkrat lep pozdrav, spoštovana predsednica, spoštovani gostje iz ministrstva, kolegi, kolegice, vsem skupaj lep pozdrav!

Kot sem že na prvi obravnavi v Državnem zboru povedal, gre po eni strani za zelo strokoven zakon, po drugi strani pa za nek tehnični zakon, ki ureja posamezne vsebine, ki jih na področju visokega šolstva do sedaj ni bilo zaslediti ali pa so bile nekako razmetane med različne zakone, predvsem v Zakonu o visokem šolstvu so bile določene vsebine, ki jih skušamo rešiti, kot sem že rekel, bolj strokovno. Da pa morda samo za javnost povem za kaj se gre. Gre se za to, da zakon ureja strokovne, znanstvene in pa umetniške naslove, ki se dobijo na visokošolskih zavodih po končanih javnoveljavnih študijskih programih prve, druge ali pa tretje stopnje.

Morda bi ob tem opozoril na spreminjanje neke parlamentarne prakse, in danes smo se v Poslanski skupini SDS pogovarjali, ker so nekateri še dlje časa tukaj v Državnem zboru kot moja malenkost, da mislimo, da ni bilo primera, da se je potem po prvi obravnavi v Državnem zboru, ko je bilo sprejeto, da gre zakon v nadaljnjo obravnavo, takoj šlo na nujno sejo matičnega delovnega telesa, kjer se je šlo potem v pripravo posameznih amandmajev. Vedno se je pustilo predlagatelju pa tudi Zakonodajno-pravni službi določen čas, da se je potem to uvrstilo na prvo naslednjo sejo, redno sejo, tako matičnega delovnega telesa kot tudi na zadnjo redno sejo Državnega zbora, tako da, morda bo zanimivo slišati predvsem s strani ministrstva ali pa, če želite, same koalicije, zakaj so se odločili ta manever, čeprav tukaj lepo pišete, da zaradi začetka študijskega leta bi pa morda že v tem uvodu vprašal koalicijo in pa tudi resorno ministrstvo, ker so tukaj napisali, citiram: »Z namenom čim prejšnje akreditacije tovrstnih študijskih programov je tako treba zakon čim prej uskladiti z že veljavnim zakonom o visokem šolstvu, tako da vsaj v naslovu kot posameznih členih.«

Pa me zanima, ali bo ta zelo zelo pospešeni tempo dodal dovolj časa, da boste to uredili, ker moram priznati, da ko je prejšnja Vlada pripravljala ta zakon, je bilo ravno s strani resornega ministrstva zaslediti posamezne blokade pri usklajevanju posameznih členov oziroma dikcij členov znotraj tega zakona, tako da, očitno pod eno Vlado je uradništvo na ministrstvu za izobraževanje deloma blokiralo oziroma zavlačevalo za sprejem tega zakona, potem pa pride neka nova oblast, se pa vse mudi. In me zanima, kje ta sprememba znotraj spremenjene parlamentarne prakse, da se sedaj tako mudi. Če se takrat takrat ni mudilo zakaj potem zapis, da se čim prej je potrebno uskladiti z akreditacijami tovrstnih študijskih programov? Po navadi, če nekdo nekaj blokira blokira do konca ne pa, potem tekom same izpeljave s prividi in se mu pa kar na enkrat mudi skratka od blokade do predstavitve v peto brzino. Ja, mi sicer podpiramo predvsem te amandmaje na podlagi Zakonodajno-pravne službe, ampak po navadi do še enkrat ponavljam to mnenje Zakonodajno-pravne službe se je pripravljalo nekaj časa. Tudi predlagatelji so dali čas, da se s kom uskladi oziroma da pripravi morda tudi svoje vsebinske ne samo nomotehnične amandmaje, ampak kot rečeno v tej drugačni svobodi je tudi drugačna parlamentarna praksa očitno se bo treba navaditi, da vse le ni v parlamentarni praksi in pa v Poslovniku Državnega zbora, ampak je neka nova stvar, ki gre mimo parlamentarne prakse in Poslovnika tako, da prosim, da nas drugič opozoriti, da po 30. letih spreminjate določene stvari mimo prakse in mimo Poslovnika, da se bomo tudi v opoziciji znali nekako prilagoditi tej drugačni politiki ali pa, če želite drugačni svobodi.

Da zaključim. Zakon je nujno potreben, zato še enkrat ponavljam me zanima zakaj iz bremzanja v 5. prestavo.

Hvala.