Govor

Hvala. Spoštovana predsednica, spoštovani člani in članice tega skupnega odbora, ostali vabljeni, vsem skupaj lep pozdrav!

Ja, vsaka Vlada ima možnost, da si naredi ministrstva po svoji volji, ampak to kar danes spremljamo, to sprejemanje tega zakona oziroma novele zakona o Vladi Republike Slovenije je v nasprotju s pojmom, ki si ga poslužujejo večina evropskih držav. Če imajo evropske države pojem vitek država tudi preko ministrstev v svojih zakonih, kaže ta novela Zakona o Vladi ambicijo te Vlade, da bo delala širše, bolj počasno, manj učinkovito, predvsem pa manj operativno. Prejšnja Vlada oziroma Vlada v odhajanju je imela tri ministrstva manj oziroma celo štiri, par mesecev pred volitvami smo ustanovili Ministrstvo za digitalno preobrazbo. Ob tem smo se spopadali s Covid situacijo, uspešno predsedovali Svetu EU in lahko bi našteval, z manj ministrstvi. Danes pa je pred nami razrez, ki bi lahko dokaj mirno ukrojil trem strankam v vladni koalicije njihove ambicije po ministrstvih. Kjer so trije, je verjetno kmalu dosežen dogovor ne pa tako, kot včasih, ko je bilo pet ali celo šest strank in je bilo kakšno ministrstvo več ravno zaradi tega, ker pač po neki politični ali pa strokovni matematiki niso vsi prišli do števila ministrstev kot jim pripada glede na rezultat na državnozborskih volitvah. Skratka, tri stranke pa tri ministrstva več. Neoperativno in neučinkovito. In med tem, ko bo imela naša slovenska nova Vlada 20 ministrstev, morda samo za intermezzo, nekatere zanimive države in njihovo število ministrstev, pa bom izpustil število prebivalcev teh držav, da ne bo katastrofa še večja. Francija, če začnemo z eno večjih držav, 16 ministrstev, Madžarska 8, Avstrija 12, Švica 7, Švedska 11. In da veliko število ministrstev ne prinaša neke operativnosti in pa učinkovitosti, je nenazadnje dokaz naša sosednja država, Italija. Več je ministrstev, prej se skregajo, prej razpadejo. No, morda je pa to celo dober obet tudi za sedanjo Vlado. In zato smo v Poslanski skupini SDS pripravili amandmaje, ki črtajo te člene, to bohotenje nove vladne ekipe. Nenazadnje nam nekako ne gre v račun glede na poznavanje zgodovine in pa imena ministrstev, nekatere zanimive pripojitve po posameznih področjih, ki nimajo nič skupnega med tem, kar predlagate po ministrstvih, resorjih in kar predlagate po posameznih programih znotraj koalicijske pogodbe. Mi osebno, na primer, menimo, da Ministrstvo za okolje, podnebje, energijo, je že zelo zanimiva ekipa, ki bo na drugi strani, verjetno celo v isti stavbi, imelo Ministrstvo za naravne vire in prostor. 5 pomembnih segmentov; okolje, podnebje, energija, naravni viri in prostor. In verjemite, da se bodo slej ko prej skregali, ne samo znotraj teh dveh ministrstev, ampak znotraj različnih služb.

Skratka, namesto aktivnega dela v gospodarskih in če želite, tudi vojaških časih v Evropi, se boste pol leta ukvarjali s tem, kam se bo vselil kakšen uradnik in kdo bo vzel s sabo kakšen fikus. Pol leta boste kadrovali, namesto, da bi resno zagrabili za delo.

In nenazadnje, ni finančnih posledic. To lahko govorite le tistim, ki nimajo pojma o pojmu o politiki. To, da ne bo finančnih posledic, češ, šlo bo samo za manjše prerazporeditve, to lahko govorijo dejansko morda res novi obrazi v politiki, vsi tisti, ki pa imamo kakšen mandat več, kot pa novi obrazi v tem Državnem zboru, pa vemo, koliko bodo te selitve stale. Ni treba biti doktor ekonomskih ali političnih znanosti, da lahko temu pritrdiš.

Skratka, namesto neke vitke države, o kateri smo poslušali v predvolilnem času, dobivamo bogato neučinkovito in neoperativno vlado. Skratka, že na začetku mandata si dajete avtogol. Mi vam želimo ta avtogol v dobrem duhu preprečiti.

Hvala.