Govor

Rudi Medved

Hvala lepa za besedo, gospod predsednik. Spoštovane, spoštovani!

Skupni odbor je na tretji nujni seji 18. julija 2018 obravnaval Predlog zakona za zaščito vrednosti kapitalske naložbe Republike Slovenije v Novi Ljubljanske banki, d. d., Ljubljana nujni postopek, ki ga je Državnemu zboru v obravnavo in sprejetje po nujnem postopku predložila Vlada in je objavljen na spletnih straneh Državnega zbora. Kolegij predsednika Državnega zbora je na 3. seji 17. julija 2018 sklenil, da se predlog zakona obravnava po nujnem postopku. Odboru je bilo predloženo naslednje gradivo: mnenje Zakonodajno-pravne službe, z dne 17. julija 2018, mnenje Komisije Državnega Sveta za gospodarstvo, obrt, turizem in finance, z dne 18. julija 2018, in dodatna pojasnila Ministrstva za finance v zvezi z mnenjem Zakonodajno-pravno, z dne 18. julija 2018.

Članom in članicam odbora so bili na seji predloženi predlogi za amandmaje odbora, ki jih je pripravilo Ministrstvo za finance, in sicer k prvemu, četrtemu, petemu, sedmemu, osmemu, devetemu, desetemu, trinajstemu, štirinajstemu in petnajstemu členu. Na seji odbora so sodelovali predstavnice in predstavniki Ministrstva za finance, Državnega Sveta in Zakonodajno-pravne službe.

V uvodni dopolnilni obrazložitvi je ministrica za finance predstavila ključne cilje in poglavitne rešitve predlaganega zakona ter pri tem poudarila pomen nadomestitve negativnih finančnih posledic Nove Ljubljanske banke, d. d, Ljubljana, ki nastajajo zaradi prisilnih izpolnitev pravnomočnih sodnih odločb sodišč Republike Hrvaške. Cilj predloga zakona je tudi ohranitev vrednosti kapitalske naložbe države v NLB ter možnost izplačila dividend državi. V nadaljevanju je pojasnila situacijo o odnosih z Republiko Hrvaško glede prenesenih vlog. Navedla je tudi, da je znesek odprtih zadev na hrvaških sodiščih 172 milijonov evrov ter pripadajoče obresti. Povedala je, da je cilj Republike Slovenije, da se NLB privatizira po tržnih načelih in da se status banke v regiji ohrani. Sprejetje zakona je ključno za ureditev notranjih pravnih vprašanj. Predstavnica Zakonodajno-pravne službe je opozorila na potrebo po večji jasnosti in določnosti predloga zakona ter potrebo, da se glede opredelitve prenesenih deviznih vlog razjasni vprašanje, koliko postopkov bo zajetih s tem predlogom zakona.

Nadalje je bilo izpostavljeno vprašanje opredelitve prisilne izpolnitve, vprašanje zavez za banko, ki izhaja iz pogodbe med Skladom Republike Slovenije za nasledstvo in banko, ter vprašanje glede končne določbe z zvezi z odločitvijo Evropske komisije in ustrezno vključitvijo novega predloga prodajnih zavez in njegove vsebine glede presoje morebitne državne pomoči. V nadaljevanju je predstavnik Državnega Sveta pojasnil, da Komisija Državnega Sveta za gospodarstvo, obrt, turizem in finance predlagani zakon podpira ter izpostavil vprašanje glede finančne zmožnosti sklada, da zagotavlja nadomestitev negativnih finančnih posledic bank, ki bodo posledica prisilne izpolnitve odločb hrvaških sodišč v zvezi s prenesenimi vlogami.

V razpravi so nekatere članice in člani odbora menili, da se o predlogu zakona odloča prehitro in pod časovnim pritiskom. Izpostavili so problematiko prodajne cene NLB ter odnosa med Banko Slovenije in Evropsko centralno banko kot tudi odprtih zadev z Republiko Hrvaško. Izpostavljeno je bilo tudi vprašanje, ali bo NLB res uporabila vsa pravna sredstva za izpodbijanje odločitev hrvaških sodišč. Prav tako je bilo izpostavljeno vprašanje finančne zmožnosti sklada za prevzemanje nadomestitev finančnih izgub banke. V razpravi so povedali, da je bila odločitev glede prodaje NLB že sprejeta. Menili so, da je treba predlog zakona podpreti. Nasprotno pa so članice in člani, ki nasprotujejo sprejemu predloga zakona, menili, da NLB ni treba prodati ter predlagali alternativni rešitvi, kot sta odprtje novih pogajanj z Evropsko komisijo ali pa vračanje državne pomoči skozi daljše časovno obdobje.

V nadaljevanju je ministrica za finance odgovorila na vsa zastavljena vprašanja in podala dodatna pojasnila. Po opravljeni razpravi je odbor v skladu z osmim odstavkom 131. člena Poslovnika Državnega zbora sprejel predloge amandmajev. Odbor je v skladu s 128. členom Poslovnika Državnega zbora glasoval o vseh členih predloga zakona in jih sprejel.

Glede na sprejete amandmaje je na podlagi prvega odstavka 133. člena Poslovnika Državnega zbora pripravljeno besedilo dopolnjenega predloga zakona, v katerega so vključeni vsi sprejeti amandmaji. Dopolnjeni predlog zakona je sestavni del poročila skupnega odbora.