Govor

Hvala lepa, spoštovani gospod predsednik! Kolegice in kolegi!

Rad bi samo poudaril, da smo si zelo dolgo prizadevali za to, da bi prišli do točke na kateri smo sedaj. Vemo, da je obstoječi tir Divača–Koper star 50 let, dotrajan in enostavno potrebujemo ta novi drugi tir. Vlada, ki sem jo ta štiri leta vodil, je na podlagi že nekaterih dosežkov prejšnjih vlad, pa tudi trdega dela, ki smo ga opravili, naredila nek bistven premik, pridobili smo vsa dovoljenja za gradnjo drugega tira, pridobili smo podporo zalednih držav, imamo podporo Evropske komisije, Evropske investicijske banke, zagotovili smo, da bo ta projekt potekal pod nadzorom državnih organov in institucij, pa tudi pod temeljitim nadzorom civilne družbe, ki smo jo vključili v ta projekt. Sedaj smo na točki, ki bo z uveljavitvijo tega zakona se gradnja drugega tira začela, lahko bomo porabili 109 milijonov evropskih sredstev, ki so že pripravljena in že čakajo, in lahko bomo storili tisto, kar je tako pomembno na eni strani za Luko Koper in Slovenske železnice, da bomo ta podjetja še naprej lahko vedno bolje delovala. To, kar je pomembno za celotno logistično in gospodarsko dejavnost Slovenije, kajti drugi tir je v korist logistični celotni gospodarski dejavnosti slovenskih podjetij. Seveda bo Luka Koper postala tudi konkurenčna mnogo bolj v severnem Jadranu, s tem izkoriščamo našo geostrateško lego, prišle bodo tudi nove zaposlitve in tukaj bodo pozitivni okoljevarstveni učinki in ceste. Ceste, ki jih danes vidimo, kako so obremenjene, bodo razbremenjene, kot rečemo slikovito, tovornjake bomo prestavili v veliki meri na vlake in ta drugi tir bo Sloveniji omogočil razvoj in nas umestil na evropski in svetovni transportni zemljevid še z veliko večjo močjo.

Želim si, da bi bil to v prihodnje primer dobre prakse. Želim si, da bi skupaj delali na tem, da bo ta projekt izveden tako, kot smo si ga na nek način tudi skupaj zastavili. Hvaležen sem volivkam n volivcem, da so prižgali na dneh referendumih zeleno luč za ta projekt. Sedaj pa je na vseh nas, na bodoči vladi, na državnemu zboru, da zagotovimo, da bo projekt voden transparentno, da bo, kot smo ga zastavili, čim manj obremenil davkoplačevalce, da bomo lahko denar iz javnih sredstev namenjali tudi za druge potrebe in da omogočimo Luki Koper, Slovenskim železnicam, našemu gospodarstvu razvoj in s tem tudi razvoj Slovenije. Želim si, da bi skupno ta projekt peljali, kot je treba. Hvala lepa.