Govor

Glede na to, da predsednik Vlade ni odgovoril na moja vprašanje, predvsem pa ni zagotovil, da bo zaščitil ljudi ob 670 kilometrov dolgi hrvaško-slovenski schengenski meji, da tudi s tega mesta ni bilo danes danega nobenega jasnega zagotovila in predlaganega nobenega konkretnega ukrepa, predlagam, da Državni zbor opravi razpravo glede tega na naslednji seji in če je potrebno tudi usmeritve vladi, kaj bi bilo potrebno na tem področju storiti.

Jaz nisem premierja spraševal ne o njegovi ograji, povedal sem, da mi je glede ograje povedala gospa, ker se počuti ogrožena na tem območju v Beli krajini, tudi ne o ostalih stvareh. Sem ga pa spraševal o tem, zakaj Vlada in on sam osebno ne zagotovi zaščite hrvaško-slovenske meje. Ker očitno te zaščite ne bomo deležni, najavljam, da bomo danes v Poslanski skupini Slovenske demokratske stranke vložili spremembo Zakona o mednarodni zaščiti. Upam, da jo boste podprli, ker gre v dobri smeri, ki bo olajšala delo policistom. Če poenostavim, gre za to, da nihče, ki pride iz varne države, torej tudi iz Republike Hrvaške, nima pravice do azila. Prej sem posredoval številke, ki govorijo o tem, da se ta azilni postopek množično zlorablja, da pri tem žal sodelujejo slovenske nevladne organizacije, ki so financirane iz državnega proračuna, ki vedo, da gre za zlorabe, in da jih vlada, vlada Marjana Šarca kljub temu financira.

Iz tega, kar je bilo do zdaj povedano, pa tudi razumem, da Vlada ne želi voditi politike proti nezakonitim prehodom državne meje, ker vodi promigrantsko politiko celotna koalicija pod dirigentsko palico Levice. Da je temu tako, govori podpora marakeški deklaraciji lani decembra. Torej ni problem v tem, da Vlada Republike Slovenije ne bi imela na razpolago učinkovitih sredstev za zavarovanje hrvaško-slovenske meje in zaščito ljudi in premoženja na tem območju, pač pa tega noče storiti. Mi smo kar nekaj ukrepov na zadnji seji odbora nanizali, ki bi jih bilo treba nemudoma sprejeti. Eden od teh je gotovo boljša fizična zaščita meje, drugi je napotitev več kadrovskih resursov na to mejo, torej aktiviranje vojske v tem smislu, da dobi pooblastila po 37.a členu Zakona o obrambi, kar pomeni, da se ne bodo vojaki samo sprehajali ob meji, tako kot sedaj to počno, 12 njih v izmeni od 35, pač pa da bodo imeli neke vrste policijska pooblastila, da bodo lahko ukrepali. Pomembna se nam zdi sprememba azilne zakonodaje predvsem v tem smislu, kot sem ga omenil prej. V takem primeru tudi niso potrebni nobeni sprejemni registracijski migrantski centri, ker teh nezakonitih prehodov ne sme biti oziroma jih bo mogoče kak odstotek glede na situacijo, ki jo spremljamo danes.

Glede na to da nas Vlada Republike Slovenije, niti njen premier Marjan Šarec ne želita zaščititi, predlagam, da o tem opravimo razpravo na naslednji seji Državnega zbora in sprejmemo ustrezne odločitve.