Govor

Hvala za besedo, predsedujoči. Postopkovno v Levici predlagamo, da se z dnevnega reda umakne 2. točka, to je poročilo vlade Janeza Janše, ki ugotavlja, da vlada Janeza Janše ni ničesar kriva. Govorim seveda o nabavah zaščitne opreme, o vsem, kar se je dogajalo na Zavodu za blagovne rezerve. K tej točki je namreč priložen sklep, ki je nezakonit. S tem sklepom vlada Janeza Janše želi za sokrivega pri zagotavljanju provizij svojim prijateljskem dobaviteljem narediti Državni zbor in za te svoje svinjarije, za organiziran kriminal pridobiti podporo Državnega zbora. Temu v Levico ostro nasprotujemo.

Na naši strani so tudi postopkovni okviri za to točko. Gradivo, torej poročilo in sklep, je bilo vloženo v napačno proceduro in pospremljeno, kot že rečeno, s sklepom, ki je protizakonit; je tudi protiustaven, tudi proti Poslovniku Državnega zbora je bil na Odboru za gospodarstvo. Provizije pod vlado Janeza Janše očitno vsakokrat gredo v nebo. Tokrat je točka, kjer se te provizije meljejo, zaščitna oprema. Namesto da bi se Vlada pokesala za svojo napako, ko je ignorirala vse pozive k neposredni nabavi zaščitne opreme, sedaj provizije brani z lažmi. Očitno je, da Vladi ni prva prioriteta zaščita zdravja državljank in državljanov, ni prva prioriteta ohranitev državnega proračuna in racionalna raba javnih financ, ampak provizije za dobaviteljske prijatelje. In potem smo lahko poskušali naslednjo sago laži.

Najprej je ministrstvo za gospodarstvo trdilo, da opreme ne more neposredno uvažati, zato ker nima zakonske podlage. Se je izkazalo, da zakonski členi, na katere se ministrstvo za gospodarstvo sklicuje, v slovenski zakonodaji sploh ne obstajajo, kar je potrdilo tudi Računsko sodišče. Nato so dejali, da zaščitne opreme ne moremo uvažati neposredno, ker proizvodnja podjetja na Kitajskem zahtevajo stoodstotne avanse. Ampak, zakaj je potem pod vlado Janeza Janše stoodstotne avanse dobil vsak dobavitelj, če je bil le povezan s pravilno politično stranko? Nazadnje provizije vlada Janeza Janše brani z lažmi, kako država Slovenija ni imela kapacitet za izpeljavo neposrednih nabav. Ampak vsaka druga država, ki se je teh neposrednih nabav poslužila, je za to uporabila svojo diplomatsko mrežo; uspešno bi to lahko storila tudi Republika Slovenija.

Iz vseh navedenih razlogov, predsedujoči, mislim, da morate z dnevnega reda umakniti 2. točko in umakniti sklep, ki je nelegalen, tudi protiustaven in tudi proti Poslovniku Državnega zbora.