Govor

Boštjan Koritnik

Spoštovani predsednik gospod Igor Zorčič, spoštovani poslanke in poslanci, spoštovani državljanke in državljani!

Do skupnega cilja vodi več poti. Iskreno pa upam, da tokrat ne boste ponovno izbrali tiste, ki je ni – če si izposodim oziroma nekoliko parafraziram verz iz zimzelene slovenske skladbe. Pri sprejemanju zakonodaje, s katero se uresničuje odločba Ustavnega sodišča iz leta 2018, ste do sedaj prehodili že kar nekaj poti, žal neuspešno. Vendar moram poudariti, da je Ministrstvo za javno upravo ves čas tega procesa tvorno sodelovalo in iskalo skupni imenovalec med političnimi strankami in stroko. Naše službe so pripravile več različic zakonodaje, ukinitev volilnih okrajev in uvedbo prednostnega glasu. Ta predlog dvakrat, žal, ni prejel podpore v tem visokem zboru. Potem pa še več različic sprememb volilnih okrajev. Svoje predlog spremembe volilnih okrajev ste lahko pripravili in posredovali predstavniki vseh poslanskih skupin.

Po številnih posvetovanjih in usklajevanjih ter v skladu z dogovorom, sklenjenem pri predsedniku republike, je danes pred vami Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o določitvi volilnih enot za volitve poslancev v Državni zbor, ki so ga v parlamentarno proceduro vložili poslanke in poslanci. Novelo je Vlada Republike Slovenije obravnavala konec januarja in podala mnenje, da predlagane spremembe volilnih okrajev sledijo izreku in obrazložitvi odločbe Ustavnega sodišča, saj so vsi kriteriji za določitev volilnih okrajev, torej geografska zaokroženost, skupne kulture in druge značilnosti, v vsakem volilnem okraju približno enako število prebivalcev, ustrezno naslovljeni. Odstopanje od katerega od meril je stvarno utemeljeno z drugimi merili. Predlog zakona primerno naslavlja dva relevantna vidika: strokovnega, kar se tiče upoštevanja zakonskih kriterijev, in političnega, glede iskanja konsenza med političnimi strankami. Zaradi vsega navedenega Vlada Republike Slovenije podpira Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o določitvi volilnih enot za volitve poslancev v Državni zbor.

Ker vem, da bo razprava tekla tudi o stroki in neustavnosti, želim pred koncem, izpostaviti še nekaj stvari. V politiki sem manj kot leto dni, vendar sem se hitro naučil, da je treba marsikdaj iskati kompromise in tako je tudi pri volilni zakonodaji. 88 različnih želja in predlogov je nemogoče upoštevati, ne glede na to, kdo je ministrica ali minister za javno upravo. Še preden sem postal minister, pa sem vedno delal za to, da nekaj naredim, ne zato, da nekaj pospravim v predal in tam čakam oziroma pustim čakati na boljše čase.

Ponovno poudarjam, da predlog zakona primerno naslavlja dva relevantna vidika: strokovnega, kar se tiče upoštevanja zakonskih kriterijev, in političnega glede iskanja konsenza med političnimi strankami. Tisti, ki se s tem ne strinjajo, bodo to lahko ponovno preizkusili na Ustavnem sodišču, česar se zavedam in se tega ne bojim. Nekoliko nehigienično pa je, da se že vnaprej stopa v čevlje ustavnih sodnikov in napoveduje njihovo odločitev v primeru, če bo prišlo do ponovne presoje.

Poslanke in poslanci ste pred kratkim s skoraj plebiscitarno podporo Zakona o finančni razbremenitvi občin, ki smo ga prav tako pripravili na MJU, dokazali, da znate stopiti skupaj. Zato danes verjamem v konstruktivno razpravo in končno podporo zakonu. Hvala.