Hvala lepa, predsedujoča za besedo. Spoštovani poslanci, spoštovane poslanke, cenjeni ostali gostje. Pred vami je dopolnjen Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o voznikih. V času veljavnosti tega zakona o voznikih, so se na področju usposabljanja kandidatov za voznike dodatnega usposabljanje za voznike, izvajanja zdravstvenih pregledov voznikov, ter izdaje in zamenjave vozniških dovoljenj pokazale določene pomanjkljivosti sistema, ki se kažejo s predlagano spremembo in dopolnitvijo Zakona o voznikih urediti. Prav tako smo prejeli v času veljavnega Zakona voznikih, je bil večkrat podan predlog zadevni prenos določbe 3. odstavka 6. člena Direktive 2006 126/ES o vozniških dovoljenjih, ki določa, da lahko države članice na svojem ozemlju odobrijo ekvivalenco tako, da se imetnikom vozniških dovoljenj kategorije B omogoči vožnja motornih kategorij koleg A1. In pa večkratni poziv tudi ki je prišel iz javnosti po predlogu za spremembo pogojev za pridobitev vozniškega izpita kategorije AM. S predlogom novele Zakona o voznikih se določajo pogoji za vožnjo motornega kolesa kategorije A1 za osebe, ki že imajo vozniško dovoljenje kategorije B in niso vozniki začetniki, pri čemer je pravica do vožnje motornega kolesa omejena le na ozemlje Republike Slovenije. Prav tako se določajo pogoji za izdajo vozniškega dovoljenja za kategorijo A1 za imetnike vozniškega dovoljenja kategorije B in niso vozniki začetniki, ki pa jim po teh drugih pogojih velja vozniško dovoljenje tudi izven meja Republike Slovenije. Določajo se pogoji za možnost izvajanja teoretičnega usposabljanja kandidatov, izobraževanj učiteljev vožnje, učiteljev predpisov in strokovnih vode v šole tudi na daljavo. Določa se pravna podlaga za povezovanje evidenc o vozniških dovoljenjih za evidenco voznikov usposobljenih za vožnjo motornih vozil za prevoz potnikov ali blaga v cestnem prometu. Določa se pravna podlaga za elektronsko pridobivanje podatkov o številu kazenskih točk iz skupne evidence kazenskih točk v cestnem prometu v postopku vpisa spremljevalca v evidenco o vozniških dovoljenjih in evidenčni karton vožnje. Določa se pravna podlaga za preverjanje podatkov v evidenci vozniških dovoljenj pri izdaji mednarodnih vozniških dovoljenj. Določajo se pogoji za ponovno opravljanje zdravstvenega pregleda osebam, za katere je bilo pri zdravstvenem pregledu ali kontrolnem zdravstvenem pregledu ugotovljeno, da so telesno in duševno nezmožne za vožnjo motornega vozila. Določa tudi izjeme za predčasno opravljanje zdravstvenega pregleda v primeru izbrisa kode omejitev zaradi zdravstvenih razlogov. Določa se dodatna okoliščina, ki onemogoča zamenjavo tujega vozniškega dovoljenja za slovensko vozniško dovoljenje. Določa se tudi rešitve za primere, ko imetniki tujih vozniških dovoljenj, izdanih v tujini, vložijo zahtevek za zamenjavo vozniškega dovoljenja, izdanega v tujini, za slovensko vozniško dovoljenje, med postopkom zamenjave vozniškega dovoljenja pa jim vozniško dovoljenje poteče.
Določa se tudi pravna podlaga za pripravo naslednje Resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje osmih let, torej od 2023 do 2030. Poleg tega pa se ureja tudi nekaj drugih nomotehničnih ali redakcijskih popravkov obstoječega zakona.
Zakon torej naslavlja kar nekaj pomanjkljivosti, ki jih je imel obstoječi zakon, poleg tega pa odgovarja na spremembe v prometu in potrebe, ki jih zaznamo na terenu. Ključno je torej, da zakon omogoča, da je vsem dostopno izobraževanje za varnost v prometu in izobraževanje za vožnjo motornih koles postane nekaj normalnega, ne pa nekaj nedostopnega. Hkrati pa sledimo temu, da bo varnost v prometu še boljša.
Hvala za pozornost.